کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندروید همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی

خبرگزاری فارس , 20 ارديبهشت 1393 ساعت 10:19

ایتنا- این سبز پرطرفدار و دوست داشتنی همچنان رقبا را پشت سر می‌گذارد و محبوب‌ترین در میان هم‌نوعان خودش است!





یافته‌های تحقیقاتی تازه مؤسسه ABI Research نشان می‌دهد سیستم عامل همراه اندروید کماکان برترین سیستم عامل در میان کاربران گوشی‌های هوشمند است.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از فیرس موبایل، تحلیل‌گران می‌گویند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند روانه بازار شده است. طی همین مدت ۱۲۷ میلیون گوشی ساده نیز عرضه شده است.

در میان این گوشی‌ها، بخش اعظم آنها مجهز به سیستم عامل اندروید هستند. این رقم در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۵۰ میلیون واحد بوده، اما در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۸۷ میلیون گوشی هوشمند دارای سیستم عامل آندروید هستند. این امر به معنای افزایش ۲۴ درصدی است.

در مقابل بازار گوشی های ساده در مقایسه با سال ۲۰۱۳ حدود ۵ درصد نزول کرده و البته این نزول به نفع گوشی های هوشمند و به خصوص آندروید تمام شده است. انتظار می رود در سال ۲۰۱۴ بیش از یک میلیارد گوشی مجهز به سیستم عامل آندروید در جهان عرضه شود.

علاوه بر اندروید، سیستم عامل ویندوز فون هم رشد مختصری داشته است. تعداد گوشی های هوشمند مجهز به این سیستم عامل از شش میلیون واحد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ به ۱۳.۳ میلیون واحد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. سهم سیستم عامل iOS اپل ازاین بازار هم ۱۷ درصد است.


کد مطلب: 30461

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30461/اندروید-همچنان-محبوب-ترین-سیستم-عامل-موبایلی

ايتنا
  https://www.itna.ir