کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری هنوز حریف قلم نیست

یادآوری بیشتر مطالب با یادداشت برداری

خبرگزاری مهر , 14 ارديبهشت 1393 ساعت 10:24

ایتنا- شما هم از آن دسته هستید که معتقدید گذشته‌ها باید حفظ شوند؟ پس این مقاله را تا انتها بخوانید!




پیشرفت فناوری ظاهرا هنوز نتوانسته حریف کاربردهای قلم شود چرا که تحقیقات انجام شده افرادی که از گفته های استاد و معلم خود با استفاده از قلم و به طور دستی یادداشت برداری می کنند، نسبت به کسانی که این کار را با لپ تاپ انجام می دهند، قدرت یادآوری بیشتری برای مطالب تدریس شده دارند.


به گزارش ایتنا از مهر، پژوهش انجام شده در دانشگاه های پرینستون و دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس آمریکا، نشان می دهد افرادی که از لپ تاپ خود برای یادداشت برداری استفاده می کنند، دریافت سطحی تری از گفته های استاد داشته و این موضوع دلیلی فراتر از آن دارد که لپ تاپ ممکن است حواس کاربران را با فعالیت های جنبی دیگری نظیر وب گردی به خود مشغول کند.

در پژوهش مذکور از ویدیوهای آموزشی و یا تدریس زنده استادان برای آموزش دانشجویان دانشگاه های پرینستون و کالیفرنیا استفاده شد.
دانشجویانی که یادداشت برداری دستی انجام داده و قبل از امتحان نگاهی به یادداشت های خود انداخته بودند، نسبت به گروهی که از لپ تاپ استفاده کرده بودند، در پاسخ به سوالات مفهومی آزمون، موفق تر عمل کردند.

نکته جالبی که در مقایسه این افراد مشاهده شد آن است که یادداشت های افراد استفاده کننده از قلم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه کمتر از گروه دیگر بود، و ضمنا نوشته هایشان دارای شباهت تحت الفظی کمتری به مطالب ارائه شده بود.

طبق اظهارات محققین که نتایج مطالعات آن ها در نشریه علمی «علم روانشناسی» به چاپ رسیده است، این موضوع نشان می دهد افرادی که از قلم استفاده کرده اند، موفق شده اند مفاهیم بیان شده درسی را به طور معنادار تری سازماندهی مجدد کرده و یادداشت کنند.


کد مطلب: 30386

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30386/فناوری-هنوز-حریف-قلم-نیست

ايتنا
  https://www.itna.ir