۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۰

تغییرات در ایمیل AOL برای مقابله با هرزنامه‌ها

ایتنا- AOL به مبارزه با هرزنامه‌نویسان و سواستفاده کنندگان از سرویس ایمیل این شرکت برخاسته است.
تغییرات در ایمیل AOL برای مقابله با هرزنامه‌ها


با افزایش تعداد حساب‌های کاربری جعلی در سرویس ایمیل شرکت AOL که برای ارسال هرزنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تلاش برای مقابله با این روند آغاز شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از لس آنجلس تایمز، AOL سیاست‌گذاری‌های خود در زمینه تبادل ایمیل را تغییر داده تا هرزنامه‌نویسان قادر به سوءاستفاده از سرویس ایمیل این شرکت برای ارسال هرزنامه یا طراحی آدرس‌های مشابه با آدرس های ایمیل AOL نباشند.

این تغییر سیاست گذاری ها پس از آن اتفاق می افتد که صدها کاربر خدمات ایمیل این شرکت از اینکه حساب های کاربری آنان برای ارسال هرزنامه مورد سوءاستفاده قرار گرفته، شکایت کردند.

آنها تصریح کردند تغییر کلمات عبور موجب بهبود وضعیت نشد و ارسال هرزنامه کماکان ادامه داشت. جالب اینکه برخی هرزنامه ها از طریق حساب‌ های ایمیل پاک شده ارسال می‌شدند.

علت این مساله آن بود که هرزنامه ها در واقع از حساب های واقعی کاربران ارسال نمی شدند و هرزنامه نویسان به جای این کار از روشی موسوم به spoofing استفاده می کردند.
در قالب این روش هرزنامه‌ها از طریق حساب‌هایی ارسال می‌شدند که به گونه‌ای تغییر یافته بودند که شبیه به آدرس های ایمیل قانونی و درست به نظر برسند.

بسیاری از این ایمیل‌های مشکوک که ظاهرا از سوی دوستان و آشنایان کاربران ارسال شده بودند، حاوی لینک به سایت های آلوده بوده و امنیت کاربران را به خطر می انداختند. AOL با تغییر سیاست های ارسال ایمیل خود کاری کرده که جلوی ارسال این ایمیل‌های ظاهرا قانونی برای کاربران دیگر گرفته شود.

این تغییرات در سرویس های فوروارد کردن ایمیل، تهیه فهرست ایمیل، سرویس های اختصاصی صاحبان مشاغل برای ارسال ایمیل از AOL و وب سایت های ارسال ایمیل با استفاده از آدرس های AOL اعمال شده است.
کد مطلب: 30310
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام