۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۶

Galaxy S5 سامسونگ؛ هزینه تولید: ۲۵۶ دلار، قیمت فروش: ۶۰۰ دلار

ایتنا - هزینه کارخانه‌ای برای هر دستگاه Galaxy S5 سامسونگ 5 دلار است تا با این اتفاق گوشی یاد شده با هزینه 256.52 دلار در شرکت سامسونگ به تولید برسد.
Galaxy S5 سامسونگ؛ هزینه تولید: ۲۵۶ دلار، قیمت فروش: ۶۰۰ دلار


مدت کوتاهی از زمان عرضه جهانی Galaxy S5 می‌گذرد و سامسونگ ادعا می‌کند که این گوشی هوشمند مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته است.
اما کارشناسان می‌گویند که هزینه تمام‌ شده این گوشی هوشمند از همه موارد مشابه بیشتر است.


به گزارش ایتنا، در آخرین بررسی‌ها مشخص شد که قیمت تمام شده قطعات و بخش‌های مختلف به‌کار رفته در گوشی هوشمند Galaxy S5 سامسونگ با حافظه فلش NAND با ظرفیت ۳۲ گیگابایت ۲۵۱.۵۲ دلار است.

این گزارش را "مرکز خدمات اطلاعات تلفن همراه" وابسته به شرکت تحقیقاتی IHS Technology منتشر کرد و توضیح داد که هزینه کارخانه‌ای برای هر دستگاه Galaxy S۵ سامسونگ ۵ دلار است تا با این اتفاق گوشی یاد شده با هزینه ۲۵۶.۵۲ دلار در شرکت سامسونگ به تولید برسد.

اما باید توجه داشت که این رقم بسیار بیشتر از هزینه تمام شده برای دیگر گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای است که در بازار به فروش می‌رسند.
به عنوان مثال، قیمت تمام شده هر دستگاه آیفون 5S اپل با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ۲۰۷.۰۰ دلار است.


مرکز IHS می‌گوید که گران‌ترین بخش در این گوشی هوشمند کره‌ای نمایشگر لمسی ۵.۱ اینچی Super AMOLED آن محسوب می‌شود که تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد و هزینه تمام شده هر یک از آنها ۶۳ دلار است.

البته باید توجه داشت که این محصول در مقابل نمایشگر ۵ اینچی مخصوص گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ ۱۲ دلار ارزان‌تر است.

سامسونگ برای گوشی S5 همچنین از حافظه DRAM و حافظه فلشی استفاده کرده که در همین شرکت ساخته شده است و همین مسئله هزینه مربوطه را تا اندازه‌ای کاهش داده است.
قیمت این دو فناوری برای گوشی جدید سامسونگ روی‌هم رفته ۳۳ دلار است.


ساخت هر عدد حسگر تشخیص اثر انگشت برای سامسونگ ۱۵ دلار هزینه داشته است که البته باید گفت شرکت اپل نیز حسگر مخصوص تشخیص اثر انگشت موسوم به Touch ID برای گوشی هوشمند آیفون ۵S را نیز با قیمت ۱۵ دلار تولید کرد.

البته باید توجه داشت که در قیمت نهایی یاد شده هزینه مربوط به تحقیق و توسعه، نرم‌افزار، توزیع و بازاریابی محاسبه نشده است.

توجه داشته باشید گوشی هوشمند Galaxy S5 که با هزینه ۲۵۶.۵۲ دلار تولید شده است، بدون عقد قرارداد مخابراتی در کشور آمریکا با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد.
 
کد مطلب: 30196
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام