۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۰

ممنوعیت استفاده از تلفن‌همراه برای دولتمردان فرانسوی

ایتنا - همه مقامات سیاسی و دولتمردان فرانسه می‌بایست قبل از ورود به کابینه و انجام جلسات هفتگی تلفن همراه خود با کنار بگذارند و آن را خاموش کنند.
ممنوعیت استفاده از تلفن‌همراه برای دولتمردان فرانسوی


با دستور مستقیم رئیس جمهور فرانسه، استفاده از تلفن همراه توسط سیاستمداران و دولتمردان این کشور در جلسات سیاسی کابینه ممنوع شد.


به گزارش ایتنا، رئیس جمهور فرانسه به طور صریح اعلام کرد که از این پس هیچ یک از سیاستمداران این کشور نمی‌توانند با تلفن همراه وارد جلسات کاری شوند و از گوشی خود استفاده کنند.

او گفت که قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در جلسات کاری دولتمردان فرانسه به خاطر استراق‌سمع‌های "سازمان امنیت ملی آمریکا"(NSA) یا احتمال نشست اخبار سیاسی به خارج از کابینه صورت نگرفته است. بلکه حواس‌پرتی اعضای کابینه به هنگام استفاده از تلفن همراه و عدم توجه کافی به مباحث مطرح شده در جلسات مهم‌ترین دلیلی است که این اتفاق را باعث می‌شود.

"استفان لی فول"(Stéphane Le Foll) سخنگوی دولت فرانسه در این خصوص گفت: «آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد و روی آن تمرکز کنیم دستور اکید رئیس جمهوری مبنی بر عدم استفاده از تلفن همراه در جلسات کابینه است.»


بر این اساس، همه مقامات سیاسی و دولتمردان فرانسه می‌بایست قبل از ورود به کابینه و انجام جلسات هفتگی تلفن همراه خود با کنار بگذارند و آن را خاموش کنند.

کابینه دولت فرانسه ۱۶ عضو دارد و رئیس جمهور این کشور هفته گذشته اعلام کرد بر اساس نتایج حاصل از انتخابات اخیر بازدهی این گروه بسیار ضعیف بوده است.

سخنگوی دولت فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا شخص رئیس جمهور هم تلفن همراه خود را در جلسات کابینه به همراه نمی‌آورد گفت: «من در این زمینه اطلاعی ندارم و او را بررسی نکرده‌ام.»
 
کد مطلب: 30103
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام