۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۰

30 سال زندان، جریمه راننده‌ای که پیامک بفرستند!

ایتنا - زمانی که حین رانندگی پیامک ارسال می‌کنید ۲۷ برابر بیشتر از دیگر رانندگان در معرض تصادفات قرار می‌گیرید.
30 سال زندان، جریمه راننده‌ای که پیامک بفرستند!


ایالت فلوریدای آمریکا قانون جدیدی برای تردد در خیابان‌های شهر تصویب می‌کند که به موجب آن موتورسوارانی که حین رانندگی پیامک بفرستند ۳۰ سال زندانی می‌شوند.


به گزارش ایتنا، لایحه این قانون که توسط "ایرو اسلوزبرگ"(Irv Slosberg) یکی از نمایندگان این ایالت مطرح شده است، پایان هفته جاری برای رای‌گیری نهایی به "مجلس نمایندگان فلوریدا" ارائه می‌شود.

این نماینده معتقد است که ۳۰ سال زندانی بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که می‌توان برای این رانندگان متخلف در نظر گرفت. زیرا این تخلف آنها می‌تواند جان خود و دیگران را به خطر بیاندازد.

اسلوزبرگ در این خصوص گفت: «این تخلف از رانندگی در حالت مستی هم بدتر است و به عبارت دیگر، پیامک زدن حین رانندگی بزرگ‌ترین تخلفی است که یک فرد می‌تواند در جاده‌ها مرتکب شود.»

او در ادامه توضیح داد: «بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده، زمانی که حین رانندگی پیامک ارسال می‌کنید ۲۷ برابر بیشتر از دیگر رانندگان در معرض تصادفات قرار می‌گیرید.»


اسلوزبرگ گفت که اگر طرح او در سال جاری حداکثر آرای مجلس نمایندگان را به خود اختصاص ندهد، او سال آینده بار دیگر این طرح را مطرح می‌کند.

"شورای امنیت ملی آمریکا" نیز در یک نظرسنجی جدید دریافت که ۸۰ درصد رانندگان فکر می‌کنند که اگر حین رانندگی از دستگاه هندزفری استفاده کنند خطر تصادفات را کاهش می‌دهند. این در حالی است که اتفاق یاد شده هیچ کمکی به کاهش خطر تصادف نمی‌کند.

به گفته این مرکز، تاکنون بیش از ۳۰ مطالعه در رابطه با استفاده از هندزفری حین رانندگی انجام شده است و تمامی آنها نشان می‌دهند که این دستگاه احتمال بروز تصادفات را کاهش نمی‌دهد.

کارشناسان بر این باورند که مغز انسان نمی‌تواند دو کار مجزا را به درستی از یکدیگر تشخیص دهد و به همین خاطر، زمانی که کاربر از هندزفری استفاده می‌کند باز هم مغز او درگیر می‌شود و همین مسئله می‌تواند خطرات فراوانی به همراه داشته باشد.
 
کد مطلب: 29982
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام