۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶
دروغ اول آپریل

سامسونگ و HTC دستکش الکترونیکی تولید می‌کنند! + تصاویر

ایتنا - تولید چنین محصولی به‌وسیله سامسونگ و HTC صحت ندارد و این دو شرکت خبر تولید دستکش الکترونیکی را به‌مناسب "دروغ اول آپریل" منتشر کرده‌اند.
سامسونگ و HTC دستکش الکترونیکی تولید می‌کنند! + تصاویر


این روزها که همه شرکت‌های بزرگ بر تولید فناوری‌های پوشیدنی تاکید دارند، عرضه نسل جدید این محصولات چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.
اما دو شرکت HTC و سامسونگ اعلام کردند که هر دوی آن‌ها قصد تولید یک محصول ویژه را دارند: دستکش الکترونیکی!


به گزارش ایتنا، اگر شما هم از شنیدن این خبر تعجب کردید باید گفت که تولید چنین محصولی به‌وسیله سامسونگ و HTC صحت ندارد و این دو شرکت خبر تولید دستکش الکترونیکی را به‌مناسب "دروغ اول آپریل" منتشر کرده‌اند.

شرکت سامسونگ روز اول آپریل به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد دستکش الکترونیکی خود موسوم به Samsung Fingers را به تولید انبوه برساند.

در توضیحات سامسونگ اعلام شد که این محصول علاوه بر داشتن قابلیت‌های فراوان، به راحتی روی نمایشگرهای لمسی هم استفاده می‌شود و ضمن تامین انرژی مورد نیاز خود از خورشید، با تمام فناوری‌های موبایلی سازگاری میابد.


این دستکش الکترونیکی تنها ۰.۲ میلیمتر ضخامت دارد و با وزن یک گرم به عنوان سبک‌ترین و باریک‌ترین دستکش جهان محسوب می‌شود که سامسونگ روی آن یک نمایشگر ۳ اینچی انعطاف‌پذیر از نوع UHD Super Emo-LED تعبیه کرده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به دوربین دیجیتالی ۱۶ مگاپیکسلی اشاره کرد.


دستکش Samsung Fingers همچنین می‌تواند از نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی موسوم به 5G و شبکه بی‌سیم Wi-Fi 902.11wz پشتیبانی کند و دنیای فناوری‌های پوشیدنی را متحول سازد.


این دستکش حرکات دست و انگشتان را تشخیص می‌دهد و به عنوان مثال، اگر کاربر سه انگشت وسط خود را خم کند و دو انگشت ابتدا و انتهایی را مقابل گوش و دهان قرار دهد، از این طریق می‌تواند تماس‌های تلفنی را برقرار سازد.


خبر تولید Samsung Fingers توسط دفتر مرکزی سامسونگ در کشور کره جنوبی منتشر شد که البته در آخرین پاراگراف خبر این شرکت الکترونیکی توضیح داد: "این مطلب دروغ اول آپریل بوده است!"

اما شرکت HTC هم با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که در حال تولید محصولی موسوم به HTC Gluuv است که قابلیت‌های بیشتری از لمس نمایشگرهای لمسی با دستکش را در اختیار کاربران می گذارد.


این دستکش الکترونیکی مانند ابزارهایی طراحی شده است که آدم‌های فضایی در فیلم‌های تخیلی از آن استفاده می‌کنند.

در تصاویر ویدیویی منتشر شده از سوی شرکت تایوانی HTC اعلام شد که مدل بتا از دستکش Gluuv با گوشی هوشمند تازه‌وارد One M۸ سازگاری دارد و روی مچ دست یک نمایشگر لمسی بزرگ را در اختیار کاربران می‌گذارد که امکان اتصال به اینترنت، برقراری تماس‌های تصویری، ارسال انواع پیام‌ها و ... برای آن فراهم شده است.


این دستکش روی هر انگشت خود یک دوربین دیجیتالی ویژه دارد که ضمن تصویربرداری و برقراری تماس‌های تصویری، حرکات انگشتان را هم تشخیص می‌دهد.

دستکش HTC Gluuv همچنین اسپیکرهای فوق پیشرفته‌ای را در خود جا داده است و در آن واحد می‌تواند به عنوان گیرنده تلویزیونی هم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایتنا، شرکت HTC هم مانند سامسونگ در پایان خبر رسمی خود توضیح داد که این مطلب تنها یک شوخی برای روز اول آپریل بوده است.
جالب است که هر دو این شرکت‌ها در مورد دستکش الکترونیکی دروغ گفته‌اند.

روز اول آپریل برای شرکت‌های بزرگ موقعیت مناسبی است تا باورنکردنی‌ترین اتفاقات و محصولات خود را معرفی کنند که البته در برخی مواقع دیده می‌شود شرکت‌ها برای واقعی‌ جلوه دادن دروغ خود مدل مفهومی از یک محصول را هم ارایه می‌دهند.

دروغ اول آوریل در فرهنگ ماه هم وارد شده است و با عنوان "دروغ ۱۳ فروردین" شناخته می‌شود.
 
کد مطلب: 29981
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام