۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۰

رولز-رویز نخستین کشتی بدون‌ سرنشین جهان را به‌ آب می‌اندازد

ایتنا - شرکت رولز-رویز قصد دارد نخستین کشتی روبوتیک جهان را بدون حضور انسان و متکی بر روبوت‌های هوشمند وارد اقیانوس‌ها کند.
رولز-رویز نخستین کشتی بدون‌ سرنشین جهان را به‌ آب می‌اندازد


"اسکار لواندر"(Oskar Levander) مدیر مرکز نوآوری‌، مهندسی و فناوری در شرکت Rolls-Royce توضیح داد که به زودی نخستین کشتی روبوتیک جهان بدون نیاز به سرنشین و ناخدا وارد دریا می‌شود.


به گزارش رایورز، او در صحبت‌های اخیر خود درمورد آینده نزدیکی توضیح داد که کشتی‌ها بدون کمک انسان و متکی بر فعالیت روبوت‌ها مسیرهای اقیانوسی را می‌پیمایند و از راه دور کنترل می‌شوند.

او گفت که حدود ۲۰ سال بعد کشتی‌هایی بندر شانگهای را تا خلیج مکزیک می‌پیمایند که از تمام کشتی‌های باری امروزی بزرگ‌تر هستند و در آنها هیچ اثری از انسان وجود ندارد.

شرکت Rolls-Royce هم‌اکنون در حال ساخت کشتی‌های ویژه‌ای است که با حداقل انرژی حرکت می‌کنند و بدون نیاز انسان می‌توانند مسافت‌های طولانی در اقیانوس‌ها را بپیمایند.

این کشتی‌ها انرژی مورد نیاز خود را از سوخت‌های زیستی تامین می‌کنند، بدنه آنها به طور کامل از مواد قابل بازیافت ساخته شده است و سرتاسر آنها شامل پنل‌های خورشیدی می‌شود که می‌توانند بخشی از انرژی مورد نیاز را تامین کنند.


شرکت هم‌اکنون مدل اولیه از کشتی بدون سرنشین را در مقیاس کوچک‌تر تولید کرده و آن را مورد آزمایش قرار داده است که این کشتی نیز شامل روبوت‌های هوشمند می‌شود.

روبوتی که برای کشتی بدون سرنشین ساخته شده است می‌تواند در دورترین مسافت‌ها هم کنترل شود و تمام فرمان‌های ناخدا را عملی کند.

این روبوت‌ها می‌توانند هدایت کشتی را برای سفر دور کره زمین در دست بگیرند و ایمنی و کنترل بیشتری را برای کشتی به همراه داشته باشند.

شرکت Rolls-Royce توضیح داد که کنترل و هدایت کشتی یکی از پیچیده‌ترین اقدامات روی کره زمین محسوب می‌شود و به همین خاطر روبوتی که در این زمینه ساخته شده است را می‌توان یکی از توانمندترین روبوت‌های جهان خواند.
 
کد مطلب: 29894
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام