۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۲

نسل جدید دیسک‌های نوری با ظرفیت یک ترابایت در راه است

ایتنا - سونی و پاناسونیک از ساخت دیسک‌های نوری جدیدی خبر داده‌اند که بین 300 گیگابایت تا یک ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند.
نسل جدید دیسک‌های نوری با ظرفیت یک ترابایت در راه است


دو شرکت سونی و پاناسونیک به منظور افزایش ظرفیت دیسک‌های نوری فناوری مشترکی ارایه کرده‌اند که امکان ذخیره‌سازی اطلاعات روی این دیسک‌ها را تا یک ترابایت افزایش می‌دهد.


به گزارش ایتنا، این دو شرکت ژاپنی از فرمت جدیدی با نام Archival Disc رونمایی کرده‌اند که امکان ذخیره اطلاعات روی یک دیسک نوری را بین ۳۰۰ گیگابایت تا یک ترابایت فراهم می‌کند.

این شرکت‌ها می‌کوشند محصول جدید خود را مبتنی بر فناوری غیر هارددیسک تولید کنند تا دمای هوا و رطوبت هیچ تاثیر روی اطلاعات نگذارد.

همچنین اعلام شده است که فرمت جدید ذخیره‌ساز اطلاعات به صورت کاملا سازگار با فناوری‌های قبلی ساخته شده است و کاربر برای استفاده از این دیسک‌ها در دستگاه‌های قدیمی مشکلی ندارد.
شرکت‌های سونی و پاناسونیک برای ساخت این دیسک‌های نوری پرظرفیت همکاری‌های خود را در ژوئیه گذشته آغاز کردند و پیش‌بینی شده است که نخستین دیسک ۳۰۰ گیگابایتی آنها تابستان سال ۲۰۱۵ وارد بازار شود.

قرار است که فرآیند افزایش حافظه این دیسک‌ها ادامه یابد تا در نهایت کاربران بتوانند روی یک دیسک نوری معمولی بیش از یک ترابایت اطلاعات را ذخیره کنند.
 
کد مطلب: 29847
نام شما
آدرس ايميل شما


محمد
feedback
وای چه حجمییی!!!!
اما خوب خطر ازبین رفتن اطلاعات بیشتر میشه هاااااا.
فکر کن یک ترابایت عطلاعات تو این دیسک جاشده بعد یک بچه کوچولو روش میشینه و میشکنه.....
واااااای
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام