۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴

هك 300000 مسیریاب خانگی

ایتنا-مجرمان سایبری توجه خود را به سمت مسیریاب های خانگی و SME معطوف كردند. برخلاف حملات مبتنی بر PC، این حملات به سختی شناسایی می شوند و كاربران زمانی از حمله تغییر مسیر DNS مطلع می شوند كه بسیار دیر است.
هك 300000 مسیریاب خانگی


گروهی از محققان مستقل امریكایی كشف كردند كه مجرمان سایبری ۳۰۰۰۰۰ مسیریاب خانگی كوچك را به عنوان بخشی از كمپین جهانی تازه كشف شده تغییر مسیر DNS هك كردند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر‌، این حمله در ماه ژانویه كشف شد اما قدمت آن حداقل به ماه دسامبر می رسد. در حمله ‘pharming’ درخواست های DNS از طریق آدرس IPهای جدید تغییر مسیر می دهد و مجرمان سایبری از این طریق حملات man-in-the-middle را راه اندازی می كنند كه می توانند كنترل كامل سایت هایی كه كاربر می تواند مشاهده كند را در اختیار بگیرند.

با توجه به یافته های این گروه از محققان، به نظر می رسد طیف گسترده ای از مسیریاب ها (بنا به نوع میان افزارشان) از جمله D-Link، TP-Link، Micronet و Tenda آسیب پذیری می باشند.

اكثریت مسیریاب هایی كه مورد حمله قرار گرفتند در ویتنام بوده است اما تعداد كمی از مسیریاب ها در ایتالیا، تایلند، كلمبیا و اوكراین نیز هدف این حمله قرار گرفتند.

محققان اظهار داشتند با توجه به آن كه به نظر نمی رسد این مسیریاب ها از كلمات عبور پیش فرض استفاده كرده باشند، نحوه دسترسی مهاجمان به آن ها نگران كننده است.
البته تمامی این مسیریاب ها دارای ضعف های امنیتی از جمله دور زدن تایید هویت و سوء استفاده CSRF می باشند.

این گروه محققان اشاره كردند كه ماه گذشته حمله ای مشابه روش حمله این مسیریاب ها در حملات ارتباط ریایی بانكداری آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است. احتمالا هدف مهاجمان راه اندازی حملات جدید بوده است.

آخرین یافته ها نشان می دهد كه مجرمان سایبری توجه خود را به سمت مسیریاب های خانگی و SME معطوف كردند.
برخلاف حملات مبتنی بر PC، این حملات به سختی شناسایی می شوند و كاربران زمانی از حمله تغییر مسیر DNS مطلع می شوند كه بسیار دیر است.
کد مطلب: 29825
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام