۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳

قیمت دوگانه ایراد طرح کاهش قیمت اینترنت

ایتنا- کارشناسان می‌گویند مصوبه جدید رگولاتوری مبنی بر کاهش 20دصدی قیمت اینترنت، شامل ایراداتی می‌شود.
قیمت دوگانه ایراد طرح کاهش قیمت اینترنت


یک کارشناس درباره مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت ابراز عقیده کرد: این مصوبه غلط است چراکه منبع تامین پهنای اینترنت یک مرجع است و دارد این سرویس را با دو قیمت متفاوت به سرویس‌دهنده‌ها ارائه می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی توسلی  اظهار کرد: درحقیقت این موضوع باعث عدم تعادل در بازار می‌شود و کاربران از سرویس دهنده‌هایی که نمی‌توانند این تخفیف را اعمال کنند، ناراضی خواهند شد و به سمت PAPها حرکت می‌کنند، این موضوع به معنی دخالت مستقیم در بازار است.

او همچنین درباره کاربران تاکید کرد: ما نمی‌دانیم که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس چه چیزی به این نتیجه رسیده که کاربران خانگی همه ADSL دارند. بسیاری از کاربران Wimax دارند یا از اینترنت موبایل‌هایشان برای اتصال به شبکه جهانی وب استفاده می‌کنند. خوب این کاربران شامل تبعیض خواهند شد چراکه تخفیف ۲۰ درصدی برای آن‌ها اعمال نمی‌شود.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه به اشکالات دیگری که بوجود می‌آید اشاره کرد و گفت: حالا شما تصور کنید یک شرکت ارائه دهنده خدمات به کاربر نهایی پهنای باند را با ۲۵ درصد تخفیف تهیه می‌کند، حال این پهنای باند را به شرکتی می‌فروشد که شامل تخفیف نمی‌شود، این مشکلات چگونه برطرف می‌شود؟ بحث ما قانونمند کردن بازار است. الان مشتری‌های ISPها تماس می‌گیرند با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مطرح می‌کنند که تکلیف این قضیه چه شد؟

توسلی در پایان گفت: همه چیز خیلی بدیهی است لازم نبود با چنین وضعیتی اصلا چنین تخفیفی را می‌دادند. اگر می‌خواهند کاهش قیمت بدهند خوب تخفیف را برای همه شرکت‌ها اعمال می‌کردند. به نظر من باید این مصوبه اصلاح و برای تمام افراد عمومی شود.
کد مطلب: 29803
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام