۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵

"بیل گیتس" دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

ایتنا - "بیل گیتس" بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت با سرمایه خالص 76 میلیارد دلار موفق شد دوباره به عنوان ثروتمندترین فرد جهان برگزیده شود.
"بیل گیتس" دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد


"بیل گیتس"(Bill Gates) بنیانگذار شرکت مایکروسافت توانست جای "کارلوس اسلیم"(Carlos Slim) مکزیکی را بگیرد و بار دیگر نام خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان مطرح کند.


به گزارش رایورز، گیتس که سال گذشته با سرمایه خالص ۶۷ میلیارد دلار عنوان دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرده بود، هم‌اکنون با سرمایه‌ای بالغ بر ۷۶ میلیارد دلار بار دیگر به عنوان ثروتمندترین فرد جهان برگزیده شده است.

در این بین "کارلوس اسلیم" بنیانگذار شرکت America Movil با کاهش اندک دارایی‌هایی خود مواجه شد تا مجموع سرمایه‌های آن ۷۲ میلیارد دلار محاسبه شود.

کاهش دارایی‌های اسلیم به دنبال پایین آمدن ارزش سهام شرکت مخابراتی او و وضع قوانین جدید مخابراتی و ارتباطی جدید در کشور مکزیک رخ داد.

این لیست را مرکز Forbes منتشر کرده است و در آن نام ۱۶۴۵ میلیاردر بزرگ در جهان را اعلام کرده و مجموع سرمایه‌های هر یک از آن‌ها را توضیح داده است.


لازم به ذکر است که هر یک از ۲۰ نفر نخست این لیست حداقل ۳۱ میلیارد دلار سرمایه داشته است که این حداقل سرمایه برای هر یک از ۲۰ نفر نخست لیست سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۱ میلیارد دلار اعلام شده بود.

مهم‌ترین دلیل در افزایش سرمایه این افراد پولدار بیشتر شدن ارزش سهام در تالارهای بورس اعلام شده است تا شرکت‌های ثروتمند سود بیشتری را به سهامداران خود بدهند.

مرکز Forbes همچنین اعلام کرد که امسال "مارک زوکربرگ"(Mark Zuckerberg) مدیرعامل جوان شرکت فیس‌بوک بیش از دیگران توانسته است سرمایه خود را افزایش دهد.

او در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شد با افزایش دو برابری مجموع سرمایه‌های خود را به ۲۸.۵ میلیارد دلار برساند که این اتفاق به دنبال افزایش ارزش سهام شرکت فیس‌بوک رخ داد.

لازم به ذکر است که "جان کوئوم"( Jan Koum) و "برایان اکتون"(Brian Acton) بنیانگذاران شرکت WhatsApp هم موفق شدند رتبه‌های ۲۰۲ و ۵۵۱ این لیست را از آن خود کنند. این اتفاق درپی واگذاری شرکت WhatsApp به فیس‌بوک با رقم ۱۹ میلیارد دلار رخ داد.

لازم به ذکر است که مدیران و صاحبان شرکت‌های فناوری بیشترین سهم از لیست پولدارترین افراد در سال ۲۰۱۴ میلادی را از آن خود کردند.
 
کد مطلب: 29787
نام شما
آدرس ايميل شما


فرزاد دوستي
feedback
بابك زنجاني و امثال اينا كه جديدا تو ايران دارن رونمايي ميشن چه رتبه اي تو اين ليست داشتن؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام