۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۸

هکرها به سراغ یخچال و تلویزیون رفته‌اند!

ایتنا – امروزه تهدیدات امنیتی، پیچیده‌تر و متنوع‌تر شده است.
هکرها به سراغ یخچال و تلویزیون رفته‌اند!


خطراتی که امروزه گوشی‌های همراه هوشمند (اسمارت‌فون‌ها) را تهدید می‌کند، پیچیده‌تر شده است.

ریک فرگوسن (Rik Ferguson) یکی از مدیران ارشد شرکت امنیتی ترندمیکرو در ژاپن، با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه‌های مخرب ممکن است کاری با گوشی هوشمند کاربر کند که بدون اطلاع وی، به ارسال پیامک و حتی برقراری تماس تلفنی مبادرت ورزد.

از سوی دیگر شرکت ثینک پوینت (Thinkpoint) که به ارائه راهکارهای امنیتی الکترونیکی شهره است، چندی پیش اعلام کرد در ماه گذشته بیش از ۷۵۰ هزار ایمیل خطرناک شناسایی کرده است.

البته فقط هکرها عامل ارسال این ایمیل‌های آلوده نیستند بلکه این وسط پای روترها، مراکز چندرسانه‌ای، تلویزیون‌ها و حتی یخچال‌های خانگی نیز باز شده است!

سابق بر این هکرها می‌توانستند با ویروسی کردن تعداد زیادی رایانه و راه‌اندازی یک «بات نت»، اطلاعات شخصی افراد را به یغما ببرند ولی اکنون آنها با رخنه به ابزارهای متصل به اینترنت، به ایجاد «ثینگ‌نت»ها (Thingbot) روی آورده‌اند.

به گزارش رایورز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در بهترین حالت، بسیاری از این دستگاه‌ها امنیت فوق‌العاده ضعیفی دارند و کاربران هیچ دستورالعمل یا وسیله‌ای که به هنگام ویروسی شدن این ابزار به آنها کمک کند، در اختیار ندارند.

آن دسته از برنامه های جاسوسی که به این دستگاه‌ها حمله‌ور می‌شود، می‌کوشد با جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران، به اهداف مزورانه خود دست یابد.

در برخی موارد نادر، این نرم‌افزارهای موذی برای فیلمبرداری یا ارسال صدا از دستگاه‌های آلوده به کار می‌رود.
 
کد مطلب: 29778
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام