۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱

الزام اخذ تائیدیه برای تبلیغات پیامکی

طراحی سامانه جدید نظارت بر SMS های تبلیغاتی
ایتنا- پیامک‌های تبلیغاتی که وقت و بی‌وقت، ارسال می‌شوند، و البته گاهی موجبات کلاهبرداری‌هایی هم فراهم می‌آورند!
الزام اخذ تائیدیه برای تبلیغات پیامکی


مدیر سامانه های همراه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از الزام دریافت تائیدیه برای تبلیغ کالا و خدمات از طریق پیامک تلفن همراه قبل از ارسال به مشترکان خبر داد و گفت: در سامانه جدید نظارت بر پیامکهای تبلیغاتی، محصولات و خدمات باید از سازمانهای حوزه فعالیتشان مجوز دریافت کنند.


به گزارش ایتنا از مهر، امیر سیاح  با اشاره به مشکلاتی که مشترکان تلفن همراه به دلیل دریافت پیامکهای تبلیغاتی با آن مواجه هستند اظهار داشت: با وجود طراحی سامانه شکایت از پیامکهای تبلیغاتی، همچنان مشترکان موبایل با مزاحمتهای پیامکهای تبلیغاتی مواجه هستند که در برخی مواقع این پیامکها منجر به سوء استفاده از مشترکان شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا سامانه نظارت بر ارسال پیامکهای انبوه و تبلیغاتی راه اندازی می شود، افزود: در این سامانه هویت ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی و انبوه باید مشخص باشد و هر شرکت و یا شخص حقیقی که قصد استفاده از سامانه ارسال پیامک را دارد باید دارای شماره مشخص باشد؛ از این رو چنانچه شخص حقیقی و یا حقوقی قصد ارسال پیامک تبلیغاتی برای کالا و یا خدماتی را داشته باشد باید از سازمان و نهاد حوزه فعالیتش، تائیدیه اصالت کالا و خدمات دریافت کند.

سیاح با ذکر چند مثال ادامه داد: برای مثال تبلیغ داروهای بهداشتی و درمانی نیازمند اخذ مجوز از سازمان نظام پزشکی است به این ترتیب این محصولات چنانچه بخواهند در سامانه پیامک قرار گیرند ابتدا از طریق این سامانه به طور اتوماتیک مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی قرار می گیرد و سپس برای کاربران موبایل ارسال می شود.

مدیر سامانه های همراه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مسئولیت نظارت بر پیامکهای تبلیغاتی بخش دارو و درمان را در حوزه اختیارات نظام پزشکی عنوان کرد و گفت: تمامی این مراحل به صورت اتوماسیون الکترونیکی و در پنل نظام پزشکی در این سامانه تعریف شده است و کمتر از یک ساعت در ساعات اداری و حداکثر ۲ ساعت در دیگر ساعات شبانه روز، کالا و یا خدمات مجوز تائیدیه می گیرند.

وی اضافه کرد: در این راستا با وزارت بهداشت و بانک ها در حال هماهنگی برای ایجاد این اتوماسیون هستیم تا به محض اینکه پیامکی بخواهد ارسال شود حوزه فعالیت آن مشخص شده و پس از آن مورد تائید قرار می گیرد.

سیاح با بیان اینکه این سامانه در ۳ ماهه اول سال ۹۳ راه اندازی می شود، ادامه داد: هم اکنون سامانه رسیدگی به شکایات پیامکهای تبلیغاتی به شماره ۱۰۰۰۱۳۱۴ در دسترس است و مشترکان موبایل می توانند پیامکهای مورد شکایت خود و شماره ارسال کننده آن را به این سامانه ارسال کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: بیشترین شکایات مشترکان مربوط به پیامکهای جعلی مسابقه ای و تبلیغات محصولات بهداشتی و درمانی و شکایت مربوط به وام های بانکی است.
کد مطلب: 29656
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام