۰
plusresetminus
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۳

حفره امنیتی اپل که هکر‌ها را به رمز‌گذاری‌ها می‌رساند

ایتنا- این نقص امنیتی اجازه سواستفاده هکرها را در جیمیل و فیس‌بوک می‌دهد.
حفره امنیتی اپل که هکر‌ها را به رمز‌گذاری‌ها می‌رساند


یک نقص عمده در نرم‌افزار موبایلی اپل به هکر‌ها امکان رهگیری ایمیل و دیگر ارتباطات کاربر را از طریق دسترسی به رمز‌گذاری‌ می‌دهد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز هکر‌ها با سوء استفاده از این حفره امنیتی در نرم‌افزار موبایلی اپل می‌توانند به رمز‌گذاری‌کاربر دست پیدا کنند و در صورتی که فرد با استفاده از یک شبکه بی‌سیم نا امن مثلا با استفاده از wi-fi رستوران‌ها و اماکن عمومی به اینترنت وصل شود؛ هکر‌ها می‌توانند مبادلات بین کاربر و سایت‌های محافظت شده مانند جی میل و فیس بوک را مشاهده کنند و یا تغییر دهند.

استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز، این نقص امنیتی را فاجعه‌ای فراتر از تصور ارزیابی می‌کند.

البته تا به حال درباره این نقص امنیتی شفاف سازی نکرده اما به نظر می‌رسد به روز رسانی‌ اخیر نرم‌افزار موبایلی اپل در واقع تلاشی برای وصله کرده این حفره امنیتی باشد.

کمپانی اپل به تازگی آپدیت جدیدی از سیستم عامل موبایلی خود را با شماره نسخه iOS ۷.۰.۶ منتشر کرده است که برای رفع برخی مشکلات امنیتی پیش از ارائه iOS ۷.۰ برای آی‌دیوایس‌ها قابل دریافت است.

نسخه‌های قبلی iOS در برخی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دارای مشکلاتی در تأییدنامه SSL بودند که در آپدیت جدید رفع شده است.

استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید که بدون اصلاح این نقص امنیتی، هکر می‌تواند خود را به جای کاربر جا بزند و حتی به اطلاعات مالی او نیز دست پیدا کند.

برخی محققان امنیتی می‌گویند که نقص مشابه در نسخه‌های فعلی از مک OSX وجود که در لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های رومیزی اپل استفاده می‌شود هم وجود دارد.
کد مطلب: 29630
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام