۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷

كاهش آسیب پذیری ها با اعمال حق دسترسی مورد نیاز

ایتنا-بهترین روش عملیاتی برای محدود نمودن آسیب ناشی از حمله مهاجمان و هكرها آن است كه تمامی كاربران و فرآیندها از كمترین حق دسترسی لازم استفاده نمایند.
كاهش آسیب پذیری ها با اعمال حق دسترسی مورد نیاز


بهترین روش عملیاتی برای محدود نمودن آسیب ناشی از حمله مهاجمان و هكرها آن است كه تمامی كاربران و فرآیندها از كمترین حق دسترسی لازم استفاده نمایند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، متاسفانه اجرای كاربران بدون داشتن حقوق دسترسی ادمین بر روی ویندوز xp غیرعملی است. این رویكرد بر روی ویندوز ویستا، ۷ و ۸ منطقی تر است و قابلیت مدیریت كردن دارد اما بسیاری از سازمان ها هم چنان از كاربران با حق دسترسی ادمین استفاده می كنند زیرا این روند در كوتاه مدت كارها را راحت تر می كند.

در سال ۲۰۱۳ شركت مایكروسافت ۱۰۶ بولتن امنیتی و به روز رسانی را به منظور برطرف كردن ۳۳۳ آسیب پذیری شناسایی شده منتشر كرد.

یك مطالعه جدید نشان می دهد كه اگر كاربران از كمترین حق دسترسی لازم استفاده كرده بودند، ۲۰۰ آسیب پذیری كاهش می یافت.

در این میان ۱۴۷ آسیب پذیری در رده امنیتی بحرانی قرار داشتند كه در صورت رعایت حق دسترسی ۹۲ درصد از این آسیب پذیری ها تقلیل پیدا می كرد.
هم چنین بیشترین تاثیر آسیب پذیری ها مربوط به آسیب پذیری های اجرای كد از راه دور بوده است.

كه با رعایت اعمال حقوق دسترسی غیر ادمین تمامی این آسیب پذیری ها از بین می رفتند.

كاربران غیر ادمین نیز در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند اما باید توجه داشت كه در صورت وقوع چنین حملاتی، صدمات ناشی از آن محدود می شود. كمترین حق دسترسی تاثیر گذارترین بخش معماری جامع امنیت می باشد.
کد مطلب: 29592
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام