۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
هشدار:

حفره مرورگر IE در کمین کاربران شخصی

ایتنا - ناامنی‌های جدید مرورگر اینترنتی Internet Explorer 10 را مورد هدف قرار داده و تاکنون هزاران رایانه شخصی را آلوده کرده است.
حفره مرورگر IE در کمین کاربران شخصی


عموم کاربران رایانه‌ای در معرض خطرات و حملات جدید اینترنتی قرار دارند که طی آن امکان سرقت اطلاعات شخصی و نصب نرم‌افزارهای آلوده بدون اطلاع کاربر وجود دارد.


به گزارش ایتنا، اگرچه تا مدتی پیش سیستم‌های عامل برای حملات سایبری مورد هدف قرار می‌گرفتند، اما هکرها هم‌اکنون سراغ مرورگرهای اینترنتی رفته‌اند.

این طور که کارشناسان امنیتی دریافته‌اند، هکرها این روزها از یک حفره امنیتی ناشناخته در مرورگر اینترنتی Internet Explorer استفاده می‌کنند تا بتوانند کاربران رایانه‌ای را از پا دربیاورند.

پیش از آنکه حمله اینترنتی جدید گسترش یابد کارشناسان امنیتی بررسی‌های خود را برای شناسایی این حرفه آغاز کردند که البته این تلاش بی‌نتیجه ماند.

شرکت امنیتی FireEye نخستین مرکزی بود که این حمله اینترنتی را شناسایی کرد و توضیح داد که این اقدام مرورگر اینترنتی Internet Explorer 10 را مورد هدف قرار داده و تاکنون هزاران رایانه شخصی را آلوده کرده است.

هکرهایی که چندی پیش به سایت اینترنتی "سربازان بازنشسته جنگ‌های خارجی آمریکا" دسترسی پیدا کردند، لینکی را در این سایت قرار دادند که بازدیدکنندگان را به صفحه حاوی کدهای مخرب و آلوده انتقال می‌داد.
این کدها نرم‌افزار Flash شرکت Adobe را تحت تاثیر قرار می‌داد.

شرکت FireEye اعلام کرد که هکرها تمام اقدامات خود برای هک کردن این سایت اینترنتی و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را از طریق مرورگر اینترنتی IE انجام دادند و کدهای مخرب در صفحه اینترنتی آنها نیز از طریق همین مرورگر اینترنتی منتشر شد.

به گفته کارشناسان امنیتی، این هکرها از تکنیک ویژه‌ای استفاده می‌کنند که پیش‌تر توسط خرابکاران چینی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
 
کد مطلب: 29527
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام