۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷

افزایش محبوبیت زبان ویژوال بییسک در بین توسعه‏ دهندگان نرم ‏افزاری

ایتنا- ویژوال بیسیک مایکروسافت، هنوز در میان برنامه‌نویسان محبوبیت دارد.


شاخص محبوبیت‏ سنجی زبان‌های برنامه‏ نویسی تیوبی (Tiobe) نشان می‌‏دهد زبان برنامه ‏نویسی ویژوال بیسیک مایکروسافت پس از مدت‏‌ها جزءِ ده زبان محبوب توسعه‏ دهندگان نرم ‏افزاری قرار گرفته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏ سایت infoworld، گزارش تیوبی، شاخص محبوبیت‏ سنجی زبان‌های برنامه نویسی نشان می‌‏دهد در ماه فوریه امسال بر محبوبیت زبان VB.Net (ویژوال بیسیک) افزوده شده است و این زبان به فهرست ده زبان بر‌تر مورد علاقه توسعه‏ دهندگان نرم ‏افزاری راه یافته است.

رشد جایگاه این زبان از این نظر تعجب ‏برانگیز است که بسیاری از مهندسان نرم‏ افزاری علاقه ‏ای به مهاجرت به محیط پلت‏فرم VB.Net که جانشین نسخه ۶ زبان ویژوال بیسیک است، ندارند.

بر اساس این گزارش، سهم این زبان برنامه‏ نویسی در بین توسعه‏ دهندگان نرم‏ افزاری ۷۹۸. ۱ درصد برآورد شده است. با این همه سهم این زبان در مقایسه با دو ماه نوامبر و اکتبر کاهش یافته است.

این گزارش نشان می‌‏دهد زبان‌هایی مثل سی، جاوا، آبجکتیو سی و جاوا اسکریپت همچنان جزء محبوب‏‌ترین زبان‌های برنامه‏ نویسی است.

شاخص تیوبی میزان محبوبیت زبان‌های برنامه‏ نویسی را بر مبنای میزان جستجوی منابع این زبان‏‌ها در موتورهای جستجوگری مثل ویکی پدیا، یاهو، بینگ، گوگل و غیره می‌‏سنجد.

بر اساس این گزارش، زبان سی (C) با سهمی ۳۳۴. ۱۸ درصدی از این جستجو‌ها جایگاه محبوب‏‌ترین زبان را به خود اختصاص داده است. جاوا نیز با سهمی ۱۷. ۳۱۶ درصدی جایگاه دوم را دارد.

آبجکتیو سی نیز با ۳۴۱. ۱۱ درصد جایگاه سوم را از آن خود کرده است. زبان سی پلاس پلاس و سی شارپ نیز در رده‌های چهارم و پنجم قرار داشته‌اند.
زبان‌های پی‏ اچ ‏پی، ویژوال بیسیک، پیتون و جاوا اسکریتپ نیز به ترتیب در رده‌های بعدی محبوبیت قرار دارند.

شاخص دیگری نیز برای سنجش محبوبیت زبان‌های برنامه ‏نویسی وجود دارد که میزان جستجوی منابع زبان‏‌ها در گوگل را محاسبه می‌‏کند.
این شاخص جایگاه محبوب‏‌ترین زبان را به جاوا و پس از آن به پی‏ اچ ‏پی اختصاص داده است.

شاخص دیگری به نام RedMonk نیز سالی دوباره به روز می‌‏شود، زبان‌های جاوا اسکریپت، جاوا، پی‏ اچ‏ پی را جزء زبان‌های محبوب ماه ژانویه معرفی کرده است.
کد مطلب: 29516
نام شما
آدرس ايميل شما