کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ده سالگی فیس‌بوک و برنامه‌های ده ساله‌ی دوم

16 بهمن 1392 ساعت 14:23

ایتنا- فیس‌بوک محبوب، این محصول نبوغ زاکربرگ جوان، ده‌ساله شد!




چهارم فوریه فیس‌بوک ده سالگی خود را جشن می‌گیرد. زاکربرگ می‌گوید فراهم کردن امکان اتصال به اینترنت برای دو سوم جمعیت جهان رویای جاه‌طلبانه‌ی ده ساله دوم است. امکان جست‌وجوی تصویری پیشرفته دیگر هدف فیس‌بوک است.


به گزارش ایتنا از دویچه وله، روز چهارم فوریه شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک ده سالگی خود را جشن می‌گیرد. محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی اینترنتی که بیش از ۱ میلیارد و بیست و سه میلیون عضو فعال دارد، موفق‌تر از همیشه است.

گزارش وب‌سایت خبری "سی‌نت" که اخبار فن‌آوری اطلاعات را پوشش می‌دهد، می‌گوید تعداد کاربران فیس‌بوک هرسال دست‌کم ۱۶ درصد رشد داشته و میزان درآمدهای تبلیغاتی این شبکه‌ی اجتماعی از همیشه بیشتر است. سهام فیس‌بوک نیز دربازار بورس و اوراق بهادار نسبت به اولین روز ارائه عمومی سهام، ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

مارک زاکربرگ، یکی از بنیان‌گذاران اصلی و رئیس هیئت‌مدیره‌ی "فیس‌بوک" برنامه‌ی ده ساله‌ی دوم این شبکه اجتماعی را در آستانه‌ی تولد ده سالگی اعلام کرد.

زاکربرگ اعلام کرد که تبلیغات در فیس‌بوک به سمت شخصی شدن بیشتر بر مبنای علایق و سابقه‌ی وب‌گردی هر کاربر خواهد شد. فیس‌بوک همچنان به دنبال معرفی نسل تازه‌ای از جست‌وجوی اینترنتی با استفاده‌ی هرچه بیشتر از تصاویر و اینفوگرافیک خواهد بود.


فیس بوک با ما چه کرد؟
اپلیکیشن فیس‌بوک برای تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها، پیشرفته‌تر و با امکانات همه‌جانبه خواهد شد. در حال حاضر میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک از طریق تلفن‌همراه و تبلت به این شبکه‌ی اجتماعی وصل می‌شوند.

زاکربرگ همچنین می‌گوید رویای جاه‌طلبانه‌ی او این است که تا ده سال آینده امکان دسترسی به اینترنت را برای دو سوم جمعیت جهان فراهم کند که امکان استفاده‌ی روزانه از اینترنت را ندارند.

او گفت: «اگر بتوانیم امکان دسترسی اکثریت جمعیت کره زمین به اینترنت را فراهم کنیم، شاهد تغییرات بسیاری خواهیم بود. مردم بسیاری می‌توانند تجارت‌های خرد و کلان اینترنتی راه بیاندازند، امکان دسترسی به برنامه‌های آموزشی آنلاین را خواهند داشت و میزان دانش و سواد عمومی افزایش چشمگیری خواهد داشت.»

معرفی اپلیکیشن تازه‌ی "Paper"

فیس‌بوک همچنین اعلام کرد که روز سوم فوریه از اپلیکیشن تازه‌ی خود با نام "پی‌پر" رونمایی خواهد کرد. این اپلیکیشن رقیب "فیلیپ بورد" محسوب می‌شود و اپلیکیشنی با قابلیت‌های تصویری مختلف است.

کاربران با استفاده از این اپلیکیشن تازه می‌توانند مطالب مختلف تصویری، صوتی و متن پیرامون موضوعات مورد علاقه‌ی شخصی خود را جست‌وجو کرده و ببینند. صفحه‌ی فیس‌بوک هر کاربر با استفاده از این اپلیکیشن به بخش‌های مختلف جدا از هم تبدیل می‌شود واپلیکیشن فیس‌بوک‌گردی هر کاربر را با کیفیتی بهتر سامان می‌دهد.

"پی‌پر" فعلا فقط در ایالات متحده آمریکا قابل دسترسی است و معلوم نیست از چه تاریخی در همه جهان قابل استفاده خواهد بود.

همزمان با ده سالگی فیس‌بوک، نشریه‌ی "تایم" نیز آزمونی را طراحی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا میزان وقتی را که در فیس‌بوک "تلف" می‌کنند ارزیابی کنند.


کد مطلب: 29437

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29437/ده-سالگی-فیس-بوک-برنامه-های-ساله-ی-دوم

ايتنا
  https://www.itna.ir