۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰

صدا و سیما پول وزارت ارتباطات را نمی‌دهد

ایتنا - صدا و سیما تاکنون بدهی خود بابت استفاده از فرکانس و همچنین خدمات ارتباطی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت نکرده و ظاهرا تمایلی به پرداخت بدهی خود به دولت ندارد.


کسب رتبه دوم منطقه سرانه پهنای باند اینترنت تا پایان سال ۹۴ و افزایش سهم صنعت فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی به ۲ درصد از مهمترین اهداف برنامه پنجم است که در صورت کاهش بودجه وزارت ارتباطات علاوه بر مختل شدن توسعه ارتباطات در مناطق محروم و تاثیر آن بر سایر بخش های اقتصادی کلان موجب کاهش رشد اقتصادی کشور خواهد شد.


به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در آبان ماه سال جاری ماده واحده لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات به تصویب رسید که بر اساس آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند ۱۰۰ درصد مبالغی که به عنوان حق‌الامتیاز و حق‌السهم وصول می‌کند در بودجه خود برای توسعه خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم روستایی در نظر بگیرد.

این خبر باعث شد امکان تحقق برنامه‌های تعیین شده در برنامه پنجم توسعه در مناطق محروم در زمان باقیمانده واقعی شود، اما به نظر می‌رسد این روزها نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق با اختصاص سه هزار میلیارد ریال از منابع فوق به سیگنال رسانی صدا و سیما و کاهش اعتبارات مذکور تمایلی به تحقق کامل برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه ict ندارند و سازمان صدا و سیما را که منابع درآمدی متعددی دارد از این محل تامین کردند.

فراهم نمودن امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات جهت اتصال ۶۰ درصد خانوارها و کلیه کسب و کارها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت تا پایان برنامه پنجم یعنی تا پایان سال ۹۴ نیازمند حمایت جدی نمایندگان مجلس است که با تصمیمات فعلی کم‌رنگ‌تر شده است.

جالب آن که، بر اساس شنیده ها از منابع موثق سازمان صدا و سیما تاکنون بدهی خود بابت استفاده از فرکانس و همچنین خدمات ارتباطی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت نکرده و ظاهرا تمایلی به پرداخت بدهی خود به دولت ندارد.
 
کد مطلب: 29390
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام