۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸

مستاجران همچنان درگیر مشکل دریافت ADSL / اینترنت اعتباری مخابرات چه شد؟

ایتنا- از اینترنت پرسرعت اعتباری، فقط نامی بر زبان‌ها افتاده، اما کاربران هنوز از آن بی‌بهره‌اند!
مستاجران همچنان درگیر مشکل دریافت ADSL / اینترنت اعتباری مخابرات چه شد؟


ارائه اینترنت پرسرعت به شکل اعتباری طرحی است که از مدتها قبل در دستور کار مخابرات قرار گرفته اما با این وجود هم‌چنان استفاده از این سرویس برای کاربران امکان‌پذیر نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا،‌ دی ماه سال گذشته مدیرعامل مخابرات استان تهران از واگذاری اینترنت اعتباری به صورت پایلوت در منطقه هفت مخابراتی خبر داد. البته رونمایی از این سرویس و انتشار خبر آن برای اولین بار به نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ بازمی گردد.

با گذشت بیش از یک سال، هنوز امکان بهره‌مندی از این سرویس برای عموم کاربران عملی نشده و برخی مدیران مخابراتی بحث‌های مربوط به تعرفه را عامل اصلی عدم ارائه این سرویس دانسته‌اند.

اینترنت اعتباری که در واقع راهکاری برای دریافت ساده‌تر اینترنت از سوی مستاجران به شمار می‌رود، راهی است تا افراد پیش از مصرف اینترنت هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنند تا دیگر از این بابت نگرانی خاصی برای مالک واحد مسکونی وجود نداشته باشد.

در واقع این سرویس به منظور پاسخ‌گویی به نیاز مشترکانی که مستاجر هستند طراحی شده و در صورت ارائه آن، متقاضیان پس از دایری سرویس می‌توانند با خرید اعتبار از بانک، ADSL خود را شارژ کنند و تا زمانی که شارژ ‌آنها به پایان نرسیده ADSL آن‌ها اعتبار دارد اما در صورت شارژ نکردن مجدد، سرویس خود به خود قطع می‌شود.

بیشترین استفاده این سرویس برای آن دسته از مشترکان مستاجری مورد نیاز است که از صاحب‌خانه خود اجازه دریافت اینترنت ADSL را ندارند و با ثبت هویت خود می‌توانند این سرویس را دریافت کنند.

      در صورتیکه می‌خواهید سرویس دهنده اینترنت خود را تغییر دهید:
      - تخلیه سریع خطوط اینترنت پرسرعت با تقاضای مشترکین


اما عدم واگذاری این سرویس در شرایطی رخ می‌دهد که سال گذشته معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر این که امکان اجرای این طرح در تمام مناطق تهران وجود دارد گفته بود: در حال حاضر اینترنت اعتباری در همه مناطق تهران قابل اجراست اما به صورت آزمایشی در منطقه ۷ مخابراتی راه‌اندازی شده و با گذشت دو ماه از راه‌اندازی این سرویس در انتظار مشخص شدن ایرادهای آن هستیم تا به صورت گسترده، در دیگر مناطق هم امکان استفاده از آن فراهم شود.

سمیع‌الله صادقی در توضیح تعرفه‌های محاسبه شده این سرویس نیز با اشاره به حجمی بودن آن گفته بود: این سرویس به دلیل اینکه به صورت حجمی کنترل می‌شود، مشترکان می‌توانند سرعت درخواستی خود را که از ۱۲۸ تا ۵۱۲ ارائه می‌شود اعلام کنند. البته ضریب اشتراک یک به ۱۰ در این سرویس در نظر گرفته نمی‌شود.
کد مطلب: 29349
نام شما
آدرس ايميل شما


ahmad
feedback
Iran, Islamic Republic of
بعد میخواین اینترنت تو ایران رشد کنه :))))
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام