۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰

پسورد ایمیل‌های یاهو دوباره به سرقت رفت

ایتنا - در آخرین حمله هکرها شناسه کاربری و رمز عبور ۲۷۳ میلیون مشترک پست الکترونیکی یاهو به سرقت رفت.
پسورد ایمیل‌های یاهو دوباره به سرقت رفت


شرکت یاهو بار دیگر مورد حملات شدید هکرها قرار گرفت و طی آن شناسه کاربری و رمز عبور میلیون‌ها مشترک آن به سرقت رفت.


به گزارش ایتنا، در آخرین حمله هکرها شناسه کاربری و رمز عبور ۲۷۳ میلیون مشترک پست الکترونیکی یاهو به سرقت رفت تا بار دیگر ضعف امنیتی این شرکت برای همه کاربران جهانی نمایان شود.

یاهو روز جمعه در وبلاگ رسمی خود نوشت: «ما به تازگی از همکاری‌های مشترکی مطلع شدیم که سوءاستفاده‌گران اینترنتی طی آن سعی کردند به اطلاعات حساب‌های کاربری سرویس Yahoo Mail دسترسی پیدا کنند.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «به محض کشف این حمله اینترنتی جدید اقدامات لازم برای محافظت از کاربران خود را آغاز کردیم و از تمامی آنها خواستیم رمز عبور خود را در حساب‌های کاربری آسیب دیده تغییر دهند.»


شرکت یاهو که پس از Gmail گوگل دومین سرویس محبوب پست الکترونیکی را در جهان ارایه می‌دهد، به طور دقیق اعلام نکرد که در این حمله چه تعداد از حساب‌های کاربری آسیب دیده‌اند.
لازم به ذکر است که یاهو فقط در کشور آمریکا ۸۱ میلیون حساب کاربری برای سرویس پست الکترونیکی خود دارد.

این شرکت اینترنتی بزرگ توضیح داد که با اقدامات اولیه خود لیست حساب‌های کاربری سرقت شده را به کمک شرکت‌های توسعه دهنده نرم‌افزاری آماده کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که "ماریسا مایر"(Marissa Mayer) مدیر عامل شرکت یاهو به واسطه تغییراتی که در طراحی و نحوه ارایه سرویس‌های خود ارایه کرده، بسیار مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت یاهو در دسامبر گذشته از تمامی مشترکان خود به واسطه مشکلات امنیتی پیش آمده عذرخواهی کرد و باید گفت که این بار مشکل بزرگ‌تری برای این شرکت به‌وجود آمده است.
کد مطلب: 29346
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام