۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰

گوگل شرکت موتورولا را 3 میلیارد دلار به لنوو فروخت

ایتنا - گوگل روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد که راضی شده است با دریافت 2.91 میلیارد دلار شرکت موتورولا را به لنوو بفروشد.
گوگل شرکت موتورولا را 3 میلیارد دلار به لنوو فروخت


شرکت گوگل با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که مرکز تولید گوشی‌های هوشمند موتورولا موسوم به Motorola Mobility به بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در جهان یعنی شرکت چینی لنوو فروخته است.


به گزارش ایتنا، شرکت گوگل روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد که راضی شده است با دریافت ۲.۹۱ میلیارد دلار شرکت موتورولا را به لنوو بفروشد.

قرار است طی این واگذاری ۶۶۰ میلیون دلار به صورت نقد به گوگل پرداخت شود، ۷۵۰ میلیون دلار سهام شرکت لنوو در اختیار گوگل قرار بگیرد و ۱.۵ میلیارد دلار باقیمانده هم طی دوره زمانی سه سال به گوگل پرداخت شود.

شرکت چینی لنوو در این اقدام برند موتورولا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌همراه در جهان را از آن خود کرد و علاوه بر آن موفق شد بیش از ۲ هزار حق امتیاز موتورولا را نیز در اختیار بگیرد.


در این واگذاری امتیاز تولید گوشی‌های هوشمند Moto G و Moto X نیز به لنوو واگذار شد و گوگل اعلام کرد که بخش اعظم حق امتیازها و دارایی‌های موتورولا را نیز به آنها می‌دهد.

شرکت لنوو این روزها بر بازار گوشی‌های هوشمند چین تمرکز دارد و هنوز نتوانسته است در دیگر کشورهای جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.
این در حالی بود که گوگل در شرکت موتورولا طی چند سال گذشته ضرر داده است.

لازم به ذکر است که گوگل مرکز تولید گوشی‌های هوشمند موتورولا را سال ۲۰۱۲ میلادی با پرداخت ۱۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد تا به کمک حق‌ امتیازهای آن بتواند رقابت گسترده‌تری مقابل اپل انجام دهد.
 
کد مطلب: 29345
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام