۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۸

چطور بدافزارها شناسه و رمز عبور را از کاربر می‌گیرند

ایتنا- ابزارهای آلوده اندرویدی،‌شمارا وادار به ارائه شناسه کاربری و پسوردتان به سایت‌های جعلی می‌کنند.
چطور بدافزارها شناسه و رمز عبور را از کاربر می‌گیرند


بررسی‌های جدید نشان داد که ۴۴ درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کنند شناسه کاربری و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، کارشناسان امنیتی بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کردند که تعداد ابزارها آلوده و ویروسی مخصوص سیستم‌عامل اندروید با رشدی قابل ملاحظه به بیش از ۷۰۰ هزار مورد رسید.

کارشناسان با مطالعات جدید خود اعلام کردند که بیش از ۷۱۸ هزار نوع ابزار و نرم‌افزار کاربردی آلوده به ویروس را برای سیستم‌عامل اندروید شناسایی کرده‌اند که برخی از این ابزارها می‌توانند اطلاعات شخصی کاربر و رمزهای عبور وی را سرقت کنند.

این طور که کارشناسان امنیتی گزارش داده‌اند، بیش از ۵۰۹ هزار نوع از این ابزارها و نرم‌افزارهای آلوده در نیمه نخست سال۲۰۱۳ شناسایی شده است.

بسیاری از این ابزارها و برنامه‌ها ظاهری شبیه به ابزارهای کاربردی معمول دارند و کاربران از روی شکل ظاهری و قابلیت‌های این محصولات نمی‌توانند بفهمند که ابزار یاد شده آلوده است.

"جی‌دی شری"(JD Sherry) مدیر شرکت امنیتی Trend Micro که این بررسی را انجام داده است توضیح داد: «با توجه به ساختار شبکه‌ای تعریف شده برای اندروید، وصله کردن حفره‌های امنیتی مربوط به آن به سختی صورت می‌گیرد و استفاده گران اینترنتی به راحتی می‌توانند به آن نفوذ کنند».

بررسی‌های جدید نشان داد که ۴۴ درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کنند شناسه کاربردی و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند.
کد مطلب: 29334
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام