۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵

بیل گیتس: فناوری تا سال ۲۰۳۵ فقر را ریشه‌کن می‌کند

ایتنا - "بیل گیتس" گفت با فناوری‌های نوین تا سال 2035 شاهد آن خواهیم بود که فقر در بسیاری از کشورها ریشه‌کن شود.
بیل گیتس: فناوری تا سال ۲۰۳۵ فقر را ریشه‌کن می‌کند


فناوری این روزها در انواع مختلف به دست کاربران می‌رسد و از نسل جدید گوشی‌های هوشمند گرفته تا استفاده لنزهای تولید شده با چاپگرهای سه‌بعدی برای درمان انواع بیماری‌ها وارد بازار می‌شود تا نیازهای مختلف کاربران برآورده شود.


به گزارش ایتنا، "بیل گیتس"(Bill Gates) موسس و مدیرعامل اسبق شرکت مایکروسافت توضیح داد که به واسطه این نوآوری‌ها، تا سال ۲۰۳۵ شاهد آن خواهیم بود که فقر در بسیاری از کشورها ریشه‌کن می‌شود.

او در گزارش سالانه خود مربوط به "بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس" با خوش‌بینی تمام توضیح داد که نوآوری‌های فناورانه این روزها در کشورهای ثروتمند مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عین حال یک بستر مناسب برای کشورهای فقیر ایجاد کرده است.

به گفته او، شرکت‌های فقیر می‌توانند تا سال ۲۰۳۵ میلادی به واسطه نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید از فقر رهایی یابند و شرایط بهتری پیدا کنند.

گیتس ضمن توضیح عواملی که هم‌اکنون باعث ایجاد فقر در کشورهای مختلف جهان شدند اظهار داشت که «از سال ۲۰۳۵ به بعد هیچ کشور فقیر در جهان وجود نخواهد داشت.»

او گفت: «با استفاده از فناوری‌های نوین کشورها می‌توانند از همسایه‌های ثروتمند خود بیاموزند و مزایای نوآوری را در جریان بهداشت، درمان، واکسیناسیون، کشاورزی و تحولات دیجیتالی به کار بندند. در این راستا سرمایه‌گذاری روی نیروی کاری آموزش دیده شده بهتر پاسخ می‌دهد.»

او اظهار داشت که در آینده نزدیک حدود ۹۰ درصد کشورها بیش از سرمایه‌گذاری‌های خود درآمد کسب می‌کنند که از جمله آنها در عصر حاضر می‌توان به هند اشاره کرد.
 
کد مطلب: 29240
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام