کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعلیق سرمایه گذاری ۵میلیارد دلاری اینتل

30 دی 1392 ساعت 15:49

ایتنا- شرکت اینتل سایت تولید و تحقیقات در حال ساخت خود در آریزونا را که تا به حال برای این شرکت ۵ میلیارد دلار هزینه داشته است به وضعیت تعلیق درآورده است.




شرکت اینتل سایت تولید و تحقیقات در حال ساخت خود در آریزونا را که تا به حال برای این شرکت ۵ میلیارد دلار هزینه داشته است به وضعیت تعلیق درآورده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، این مرکز که Fab42 نام دارد برای تولید میکروچیپ‌های فوق پیشرفته طراحی شده بود و تا به حال سرمایه خالص برای ساخت این مرکز سقف پنج میلیارد دلار را نیز پشت سر نهاده است.
اما با این وجود شرکت اینتل با تعلیق این پروژه اعلام کرده است که به این زودی نیز قصد ندارد تا برای افتتاح مجدد فعالیت در FAB42 اقدام کند.

عملیات ساخت این مرکز در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و قرار بود به عنوان مرکز ویژه تولید تراشه‌های نسل بعدی این غول سخت افزاری مورد استفاده قرار بگیرد و حتی در سال ۲۰۱۲ نیز رییس جمهوری امریکا از فعالیت این مرکز به عنوان یک فرصت ایجاد شغل یاد کرد.
ولی بسته شدن این سایت موجب خواهد شد که اینتل مراکز تولید تراشه‌های ۲۲ نانومتری خود را برای تولید تراشه‌های نوین ۱۴ نانومتری بهینه سازی کند.

اینتل دلیل خاصی را برای این امر ذکر نکرده است ولی بنا به تحلیل متخصصین گفته می‌شود که این امر به خاطر سقوط بازار کامپیوترهای خانگی بوده است.

همین امر نیز موجب شده است تا اینتل در حال حاضر تعلیق ۵ میلیارد سرمایه خود را نسبت به افتتاح پروژه مقرون به‌صرفه‌تر بداند.
 


کد مطلب: 29176

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29176/تعلیق-سرمایه-گذاری-۵میلیارد-دلاری-اینتل

ايتنا
  https://www.itna.ir