۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱

ویندوز جدید در جیب

ایتنا-گاهی اوقات کاربران نیازمند یک نسخه ویندوز قابل حمل هستند. این فرایند در ویندوز جدید شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز هشت در نظر گرفته شده است.




به گزارش ایتنا از ایسنا، سیستم عامل ویندوز تاکنون فاقد این امکان مفید بوده است، اما خوشبختانه نسخه سازمانی ویرایش اخیر از ویژگی بوت توسط دیسک و یا حافظه فلش با عنوان Windows To Go پشتیبانی می‌کند.


Windows To Go در واقع بخشی از نسخه سازمانی ویندوز هشت است که امکان اجرای این نسخه را بدون نیاز به نصب فراهم می‌کند. قبل از شروع باید به یک نسخه نصب شده از ویندوز هشت نسخه سازمانی (Enterprise) و یک حافظه ۳۲ گیگابایتی دسترسی داشته باشید.

حافظه فلش را به سیستم متصل کنید و به صفحه اصلی ویندوز بروید. عبارت Windows to go را تایپ کرده و از ستون کناری سمت راست با زدن کلید Settings آن را اجرا کنید. پنجره ویزارد Windows To Go باز می‌شود و در مرحله اول حجم حافظه فلش شما را بررسی می‌کند. دکمه Next را بزنید.

در گام بعدی باید محل فایل منبع install.wim را مشخص کنید. درصورتی‌که نمی‌خواهید از فایل Image ویندوز هشت استفاده کنید سیستم‌عامل به‌طور پیش‌فرض این‌کار را برای شما انجام خواهد داد. اگر Image ویندوز هشت را ندارید از دی‌وی‌دی مربوط به آن استفاده کنید و به مرحله بعدی بروید.

در این صفحه امکانی در اختیارتان قرار می‌گیرد که توسط آن قادر به رمزگذاری حافظه فلش هستید. در صورت نیاز می‌توانید کلمه عبوری را وارد کنید تا فرد دیگری نتواند از سیستم‌عامل لایو شما استفاده کند. درصورتی‌که این مساله امنیتی برایتان اهمیتی ندارد گزینه Use BitLocker with my Windows To Go Workspace را تیک نزنید و روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعدی خلاصه‌ای از تنظیمات انتخاب شده را مشاهده خواهید کرد. در این‌جا با کلیک روی دکمه Create فرآیند ایجاد ویندوز هشت قابل حمل خود را شروع کنید. بسته به سرعت حافظه فلش و سیستم، چند دقیقه‌ای تا تکمیل فرآیند طول خواهد کشید.

هنگامی که کار به اتمام رسید، به صفحه Choose a Boot Option منتقل می‌شوید. اگر گزینه Yes را بزنید سیستم ری‌استارت شده و ویندوز در رایانه فعلی بارگذاری می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از ویندوز لایو خود را روی سیستم دیگری اجرا کنید، گزینه No را انتخاب وSave and Close را بزنید.

اگر قصد دارید حافظه Windows To Go خود را در سیستم دیگر راه‌اندازی کنید، باید به منوی بوت آن سیستم بروید (توسط کلید‌های ESC, F۱۰, DEL و یا هر کلید تعریف‌شده دیگر). به بخش اولویت بوت بروید و USB/Mass Storage را به‌عنوان اولین گزینه انتخاب کنید.
کد مطلب: 29148
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام