۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۶

Winamp زنده می‌ماند

ایتنا - یک شرکت نروژی با AOL مذاکره کرده است تا Winamp و ابزار اینترنتی Shoutcast با بیش از 50 هزار موج رادیویی را زنده نگه دارد.
Winamp زنده می‌ماند


آن دسته از کاربرانی که خاطره خوبی از نرم‌افزار موسیقی Winamp خوشحال باشند؛ زیرا برخلاف خبری که شرکت AOL ماه گذشته منتشر کرده بود این ابزار محبوب همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.


به گزارش ایتنا، شرکت AOL در ماه نوامبر از سال گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که Winamp و Shoutcast را بازنشسته می‌کند و هیچ گونه قصدی برای پشتیبانی از آن‌ها ندارد.

اما هم‌اکنون اعلام شده است که یک شرکت نرم‌افزاری واقع در بروکسل مذاکرات خود را با AOL انجام داده است تا با خرید دو نرم‌افزار یاد شده، سیستم پخش موسیقی Winamp و ابزار اینترنتی Shoutcast با بیش از ۵۰ هزار موج رادیویی را زنده نگه دارد.

تصمیم AOL برای خاتمه دادن به فعالیت‌های دو نرم‌افزار محبوب Winamp و Shoutcast به دنبال انتصاب "تیم آرمسترانگ"(Tim Armstrong) اتخاذ شد که به این نتیجه رسیده بود AOL باید روی فعالیت‌های اصلی خود تمرکز کند.

در اواخر ماه نوامبر طرفداران این دو نرم‌افزار اخبار خوبی دریافت کردند.
در آن زمان اعلام شد که مایکروسافت قصد همکاری با AOL را دارد تا این دو نرم‌افزار را خریداری کند.

کارشناسان در آن زمان اعلام کرده بودند که مایکروسافت علاقه زیادی دارد ایستگاه‌های رادیویی Shoutcast را به سرویس موسیقی کنسول بازی Xbox اضافه کند.

اما این سناریو درست از آب در نیامد و سرانجام یک شرکت بلژیکی موسوم به Radionomy توانست هفته گذشته با AOL به توافق برسد و در نهایت امتیاز دو نرم‌افزار یاد شده را به‌دست آورد.

شرکت Radionomy هم‌اکنون ابزارهای موسیقی و رادیویی خود را در همه فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌کند و هم‌اکنون قصد دارد از ده‌ها میلیون نسخه نصب شده از نرم‌افزار Winamp روی دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی کند.
کد مطلب: 29007
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام