۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶

ارتش الکترونیکی سوریه Skype را هک کرد

ایتنا - صفحه‌ اصلی ابزار ارتباطی Skype در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک و همچنین وبلاگ رسمی این سرویس در نخستین روز از سال 2014 میلادی هک شد.
ارتش الکترونیکی سوریه Skype را هک کرد


نخستین روز از سال ۲۰۱۴ میلادی با یک ناامنی بزرگ آغاز شد تا کارشناسان برای ۱۲ ماه پیش‌رو حملات سایبری گسترده‌تری را پیش‌بینی کنند.


به گزارش ایتنا، صفحه‌ اصلی ابزار ارتباطی Skype در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک و همچنین وبلاگ رسمی این سرویس در نخستین روز از سال ۲۰۱۴ میلادی هک شد و گروهی موسوم به "ارتش الکترونیکی سوریه"(SEA) اعلام کرد که این اقدام را انجام داده است.

با توجه به اینکه سرویس ارتباطی Skype توسط مایکروسافت اداره می‌شود، این گروه موفق شد با دستیابی به بخش‌های یاد شده مایکروسافت را به جاسوسی از مردم و فروش اطلاعات به مراکز دولتی آمریکا متهم کند.

لازم به ذکر است که پس از انتشار این خبر صفحه رسمی Skype در توئیتر و فیس‌بوک و همچنین وبلاگ این مرکز به طور کامل غیرفعال شد و امکان دسترسی عموم کاربران از بین رفت.

پس از بروز اختلالات شدید در این سرویس،‌ در بعد از ظهر نخستین روز از سال ۲۰۱۴ میلادی "ارتش الکترونیکی سوریه" نخستین توئیت خود را منتشر ساخت و روی صفحه رسمی Skype در شبکه اجتماعی توئیتر، مایکروسافت را به جاسوسی از مردم متهم کرد.

این گروه همچنین مطلبی روی صفحه رسمی Skype در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کرد و در آن توضیح داد که مایکروسافت همه فعالیت مشترکان خود در سرویس Skype را مانیتور می‌کند و اطلاعات به‌دست آمده از آن را به مقامات دولتی آمریکا می‌فروشد.

گروه SEA در بخش دیگر کنترل وبلاگ رسمی Skype را در اختیار گرفت و مطلبی را با عنوان زیر در آن منتشر کرد: "هک شده توسط ارتش الکترونیکی سوریه ... به جاسوسی پایان دهید!".
 
کد مطلب: 29004
نام شما
آدرس ايميل شما


فاطمه
feedback
مطالبتون عالیه مخصوصا اونایی که در مورد هک است مچکرم!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام