کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارشاد: در فیس‌بوک هم می‌توان ارشاد کرد و هم گمراه

خبرگزاری ايرنا , 21 آذر 1392 ساعت 21:33

ایتنا - علی جنتی: فیس بوک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که می‌شود در آن ارتباط مفیدی را برقرار کرد اما در عین حال دام‌ها و زیان‌های زیادی را نیز دارد.




علی جنتی در حاشیه مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا در جمع خبرنگاران درپاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن لازم است، گفت: بحث فرهنگ عمومی که مطرح شده بخشی از مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش ایتنا از ایرنا وی ادامه داد: تحمیل استحاله‌های فرهنگی، تغییر نمادهایی که مشاهده می شود، تاثیرات خارجی بر زبان فارسی، هجمه های ضداخلاقی ماهواره‌ها و حتی اینترنت بخش های دیگری از جنگ نرم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد مصونیت فرهنگی و فکری در جامعه را یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: می‌توان با واکسیناسیون کردن فرهنگی از سنین پایین و حتی از دوران حضور کودکان در مهدهای کودک، مانع بمباران هجمه‌های دشمن از بیرون شد و اثرگذاری آن را از میان برد.

در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان ارشاد کرد هم می‌توان گمراه کرد
جنتی درباه فیس بوک نیز اظهارداشت: فیس بوک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که می‌شود در آن ارتباط مفیدی را برقرار کرد اما در عین حال دام‌ها و زیان‌های زیادی را نیز دارد.

وی افزود: اگر امروز نگاه کنید برخی از روابط که هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی حاکم می‌باشد نامناسب است و تاثیرات منفی دارد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، شبکه‌های اجتماعی همانند فیس بوک را همانند یک تلفن دانست و گفت: همه چیز می‌توان در آن گفت؛ هم می‌توان حرف‌های خوب و هم می‌توان حرف‌های نامناسب زد؛ هم می‌شود ارشاد کرد و هم می‌توان گمراه کرد زیرا یک وسیله ارتباطی است.

جنتی مطالب عنوان شده از سوی وی درباره فیس بوک را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن صحبت‌ها عقیده شخصی خودم درباره این شبکه اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: اما از لحاظ قانون ما تابع قوانین کشور هستیم و در این باره کمیته مصادیق مجرمانه که ما عضو آن هستیم، تصمیم گیری می‌نماید.
 


کد مطلب: 28768

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28768/وزیر-ارشاد-فیس-بوک-هم-می-توان-گمراه

ايتنا
  https://www.itna.ir