۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۹

ایران؛سی و پنجمین کشور دنیا در ارائه 2G و هشتادمین در ارائه 3G

ایتنا- ایران برای ارتقای جایگاه خود در زمینه خدمات موبایلی نیاز به تمهیدات بیشتری دارد.
ایران؛سی و پنجمین کشور دنیا در ارائه 2G و هشتادمین در ارائه 3G


صبح امروز در کارگاه منطقه‌ای که از سوی شرکت ارتباطات سیار برگزار شده بود، نیکوفر - قائم مقام شرکت ارتباطات سیار - اظهار کرد: در کشورمان این نوع جلسات چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی کمتر برگزار می‌شود در حالی که ما نیاز به همفکری و تعامل بیشتری داریم.


وی یادآور شد: حدود ۱۵ سال پیش در ایران نسل دوم ارتباطی در شرایطی ارائه شد که ما ۳۵امین کشور دنیا بودیم که این خدمات را ارائه می‌کردیم، البته در سطح منطقه نیز ایران دومین کشور بود و در نهایت به نوعی پیشتاز محسوب می‌شد.

نیکوفر ادامه داد: پس از چند سال وارد فن‌آوری‌های نسل سه شدیم و اکنون چند سالی از ارائه نسل سه در ایران می‌گذرد اما در زمینه ۳G ما ۸۰امین کشوری بودیم که در سطح دنیا این خدمات را ارائه کردیم و البته در سطح منطقه نیز از میان ۱۶ کشور ایران چهاردمین کشوری بود که به ارائه خدمات نسل سه می‌پرداخت.

او ادامه داد: اما در ارتباط با نسل چهارم ارتباطی اگر ما در سال ۲۰۱۳ قادر به ارائه این خدمات باشیم در حالی که هنوز هیچ مرجع زمانی دقیقی برای این موضوع اعلام نشده، ۹۵امین کشور دنیا خواهیم بود که البته ارائه این خدمات در این تاریخ اتفاقی بعید به نظر می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به ذکر توضیحاتی درباره سرنوشت نسل دوم ارتباطی پس از ارائه نسل‌های بالاتر اشاره کرد و افزود: کشورهای توسعه یافته از حوالی سال ۲۰۰۷ دیگر هیچ مشترک جدیدی در حوزه نسل دوم ندارند و مشترکان ۲G در حال ریزش هستند البته در سال ۲۰۱۳ هنوز ۶۹ درصد از مشترکان دنیا از نسل دوم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته از هر ۴.۹ میلیارد سیم‌کارت به فروش رفته در سطح دنیا، حدود چهار میلیارد مربوط به کشورهای در حال توسعه بوده و از این چهار میلیارد ۸۰ درصد آن‌ها متعلق به نسل دوم ارتباطی بوده است.

نیکوفر در پایان با یادآوری کرد که در کشورهای توسعه‌یافته این رقم به ۳۰ درصد می‌رسد و ۷۰ درصد خریداران بازار سیم‌کارت آن‌ها از سیم کارت‌های نسل جدید استفاده می‌کنند.

قائم مقام همراه اول ادامه داد: اکنون در تمام دنیا صحبت از خدمات باند پهن است و ما نیاز به آن داریم که در این زمینه با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری کنیم.
کد مطلب: 28742
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام