۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹

الکامپی که در آخر پاییز شمرده شد

ایتنا- با پایان یافتن اولین الکامپ در دوره یازدهم دولت، باید دید این نمایشگاه چه تاثیری بر حوزه IT کشور می‌گذارد.
الکامپی که در آخر پاییز شمرده شد


نوزدهمین الکامپ که همزمان با پایان یافتن ۱۰۰ روز نخست کار دولت یازدهم آغاز به کار کرد، خود نوعی نمایانگر نگاه جدید دولت به مقوله ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، تحلیلی بر نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۳ در وب‌سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان «مردم زیر سایه چتر دولت الکترونیک» منتشر شد که در زیر می‌خوانید.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان متولی اصلی حوزه ICT برای نخستین‌بار در طول هجده نمایشگاه گذشته در سالن‌ هفت تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه را در فضایی شکیل دور خود جمع کرد و بدین ترتیب هماهنگی‌ها و هم‌بستگی بین اجزا را که از اهداف دولت یازدهم شمرده می‌شود را به وضوح نشان داد.

از دیگر نکات قابل توجه در سالن وزارت ارتباطات تخصیص غرفه‌هایی با مساحت یکسان به اپراتورهای تلفن همراه بود که هریک به صورت مساوی ۱۵۰ متر مربع در سالن وزارت ارتباطات داشتند.

در همین فضا برخی شرکت‌های خصوصی همچون شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی نیز که تمایل داشتند در فضایی ۱۲۰ متر مربعی حاضر شدند.

سایر دستگاه‌های دولتی در سالن ۶ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور داشته و تلاش کردند هم از نظر بصری و هم از نظر محتوا و عملکرد بیشتر بازدید کنندگان را جذب کنند، اتفاقی که در نوع خود نخستین بود و سال‌های پیشین کمتر به آن توجه شده بود.

رونمایی از برخی سامانه‌ها که تلاش دولت را برای استقرار نظام دولت الکترونیک نشان می‌داد از جمله نکات قابل توجه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی بود که اهتمام دولت را به هرچه الکترونیکی کردن فعالیت‌هایش نشان می‌داد.

البته ارائه خدمات دولتی مبتنی بر IT در غرفه‌های این سالن تعداد بازدیدکنندگان سالن‌های دولت الکترونیک به طرز چشمگیری افزایش داده بود و حتی شاهد صف‌های طویلی در برخی از مراکز همچون مرکز ارائه خدمات ثبت احوال و پلیس +۱۰ بودیم.

دست دوستی وزیر با فعالان حوزه ICT
بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با واکنش‌های مثبت از سوی رسانه‌ها و مردم مواجه شد.
اصحاب رسانه در حاشیه‌نگاری‌های خود بازدید وزیر را از الکامپ نوزدهم یک بازدید واقعی و غیرتشریفاتی دانستند و نوشتند: این وزیردیپلمات خرق عادت کرد و ۸ ساعت تمام از تمام غرفه‌ها و شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در نخستین روز برگزاری آن بازدید و با مسئولان این غرفه‌ها گفت و گو کرد.

البته این برخورد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و همراهانش در ادامه نشست‌هایی بود که در صد روز اخیر با فعالان بخش‌های مختلف داشته و پیش از این دست آشتی را برای ایجاد وفاق و همدلی دراز کرده بود.

واعظی حتی در حاشیه این نمایشگاه این وعده را به بخش خصوصی داد تا تجربه ۲۷ ساله خود را در عرصه دیپلماسی بین‌المللی در اختیار شرکت‌ها گذاشته تا این شرکت‌ها بتوانند برندهای خود را بین‌المللی کنند.

الکامپی که در آخر پاییز شمرده شد
با وجود سرمای هوا و بارندگی های اخیر تهران در روزهای پایانی پاییز بیش از ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه الکامپ بازدید کردند و این تعداد بازدید هم در نوع خود برای نخستین بار در نوزدهمین الکامپ اتفاق افتاد.

الکامپ ۲۰۱۳ با حضور ۴۶۰ شرکت داخلی و ۶۰ شرکت خارجی از کشورهای مختلف جهان توانست وظیفه خود را برای جدیدترین فناوری‌ها و راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در فضای بالغ بر ۲۲ هزار متر مربع به خوبی ایفا کند.
کد مطلب: 28729
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام