۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵

درآمدهای اچ پی از بازار نرم‌‏افزار ۹ درصد کاهش یافت

ایتنا- HP دومین عرضه کننده بزرگ دستگاه‌های رایانه‌ای در جهان است.
درآمدهای اچ پی از بازار نرم‌‏افزار ۹ درصد کاهش یافت


شرکت اچ پی توانسته است سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۳ خود را با سود ۴. ۱ میلیارد دلاری به پایان برساند. درآمد بخش محصولات نرم‌‏افزاری این شرکت در این دوره ۹ درصد کاهش داشته است.


شرکت هاولت پاکارد (اچ پی) توانسته است سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۳ خود را با سود ۴. ۱ میلیارد دلاری و درآمد ناخالص ۱. ۲۹ میلیارد دلاری به پایان برساند. این رقم ۳ درصد کمتر از درآمد اچ پی در دوره مشابه سال گذشته است.

با این همه، فرا‌تر از انتظارات تحلیل‏گران است. این شرکت درآمد سالانه خود را ۳. ۱۱۲ میلیارد دلار و سود خالص خود را ۱. ۵ میلیارد دلار اعلام کرده است که این رقم ۷ درصد کمتر از درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۲ است.

گزارش درآمدی اچ پی نشان می‌‏دهد درآمد بخش نرم‌‏افزارهای این شرکت در سه ماهه چهارم امسال ۹ درصد کاهش یافته است. اچ پی حاشیه سود عملیاتی بخش نرم‌‏افزارهای خود را در سه ماهه چهارم امسال ۸. ۳۰ درصد اعلام کرده است.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، درآمدهایی نیز که این شرکت از محل عرضه خدمات پشتیبانی محصولات نرم‌‏افزاری خود کسب کرده است ۴ درصد افزایش یافته است.

این شرکت در بخش نرم‌‏افزارهای تحت فناوری پردازش ابری (SaaS) نیز رشد درآمدی قابل توجهی را تجربه کرده است (۱۵ درصد). درآمدهای حاصل از بخش خدمات مالی این شرکت در سه ماهه چهارم امسال ۶ درصد کاهش داشته است.

درآمد بخش خدمات کسب و کار این شرکت نیز ۹ درصد کاهش داشته است. اچ پی حاشیه سود عملیاتی بخش خدمات کسب وکار خود را ۴. ۴ درصد اعلام کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است درآمدهای حاصل از محل فروش راهکارهای شبکه‏‌بندی خود را در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داده است.

شرکت اچ پی که دومین عرضه‏‌کننده بزرگ دستگاه‌‏های رایانه‏‌ای جهان است اعلام کرده است در بخش رایانه‏‌های دسکتاپی رشد منفی ۲ درصدی و در بخش نوت بوک نیز افزایش درآمدی ۳ درصدی را تجربه کرده است.
کد مطلب: 28595
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام