۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۳

هک شدن Adobe دولت آمریکا را به‌ دردسر انداخت

ایتنا - طی این جریان، تنها در وزارت انرژی آمریکا اطلاعات شخصی بیش از 104 هزار کارمند و اطلاعات اعضای خانواده آن‌ها سرقت شد.
هک شدن Adobe دولت آمریکا را به‌ دردسر انداخت


ارتش آمریکا، وزارت انرژی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی و دیگر سازمان‌های دولتی بزرگ آمریکا از جمله مراکزی بودند که با هک شدن حساب‌های کاربری Adobe با آسیب‌های فراوان مواجه شدند.


به گزارش ایتنا، "دفتر پلیس فدرال آمریکا"(FBI) با انجام بررسی‌های گسترده پس از هک شدن غالب حساب‌های کاربری Adobe در ماه قبل اعلام کرد که این جریان باعث بروز خسارات و مشکلات فراوان برای سازمان‌های دولتی آمریکا شد.

سازمان FBI روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای لیست مراکز دولتی آمریکا که از این جریان آسیب دیده‌اند را منتشر کرد و توضیح داد فرآیند هک شدن حساب‌های کاربر در شبکه Adobe از دسامبر ۲۰۱۲ آغاز شد و گروهی از هکرها موسوم به "بی‌نام و نشان"( Anonymous) آن را دنبال کرد.

پلیس فدرال آمریکا گزارش داد که این هکرها پس از دسترسی به حساب‌های کاربری Adobe روزنه‌هایی را برای خود باز گذاشتند تا پس از گذشت مدتی مجددا بتوانند وارد شبکه این مرکز شوند و به آن نفوذ کنند.
این مسئله باعث شد تا ماه گذشته به طور گسترده مشخص شود که هکرها به شبکه Adobe حمله کرده‌اند.

سازمان FBI آمریکا در این جریان به طور دقیق به مدیران شبکه توضیح داد که هکرها چگونه موفق شدند به سیستم داخلی شبکه Adobe رسوخ کنند و اطلاعات آن را در اختیار بگیرند.

در بیانیه این سازمان گفته شد: «بخش اعظم خسارات وارد شده به سازمان‌های دولتی آمریکا در جریان این هک بزرگ هنوز به صورت عمومی اعلام نشده است. هنوز به درستی مشخص نشده است که چه تعداد سیستمی در این جریان آسیب دیدند. اما می‌توان گفت که این یک مشکل همه‌گیر و جامع بود.»

گفته می‌شود که تنها در وزارت انرژی آمریکا بیش از ۱۰۴ هزار کارمند دولتی، اطلاعات شخصی آن‌ها، اطلاعات مربوط به اعضای خانواده و دیگر مواردی که در سیستم داخلی این سیستم ذخیره شده بود، به سرقت رفت.
 
کد مطلب: 28432
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام