۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
گزارشی از مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل پست

وزیر: راضی نیستم/ مدیر عامل جدید: پست فعلی ورشکسته است

ایتنا- مدیرعامل جدید شرکت پست، این شرکت را ورشکسته اعلام کرد.
وزیر: راضی نیستم/ مدیر عامل جدید: پست فعلی ورشکسته است


مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت پست در شرایطی برگزار شد که وزیر ارتباطات به اعلام نارضایتی خود از شرایط این شرکت پرداخت و مدیر عامل جدید شرکت پست، این شرکت را ورشکسته اعلام کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت پست وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: اکنون پست در دنیا به شدت متحول شده و ورود تکنولوژی‌های جدید نه تنها مانع استفاده از پست نشده بلکه در کشورهای توسعه یافته میزان مرسولات پستی چند برابر کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون مردم ما نیز پست را به عنوان عضوی از خانواده خود پذیرفته‌ا‌ند به همین دلیل حتی فردی که می خواهد تقلبی صورت دهد نیز خود را پستچی معرفی می کند.

وزیر ارتباطات در عین حال یادآور شد: طی این سال‌ها پست همواره مورد بی مهری قرار گرفته و به همین دلیل ما برای مدیر عاملی آن به دنبال آقای مهری گشتیم و اکنون امیدواریم با این تغییر و تحولات شرکت پست روی پای خود بایستد.

واعظی همچنین عنوان کرد: با این موضوع که گفته می‌شود پست باید مورد حمایت‌های دولتی قرار گیرد موافق نیستم چرا که باور دارم شرکت پست امکانات متعددی برای درآمدزایی در دست دارد و حتی می تواند به یک شرکت خوب و سودده اقتصادی تبدیل شود.

وی ادامه داد: از ابتدای دوره جدید وزارتخانه از شرکت پست خواسته شده است که ماهانه یک خدمت جدید را ارائه می دهد تا مردم بتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند.

واعظی در پایان با تاکید بر این که با وجود تلاش مدیران، از وضعیت فعلی شرکت پست رضایت ندارد، تصریح کرد: اگر شرکت پست به درستی فعالیت کند حتی می تواند بیش از صدا و سیما تبلیغات داشته باشد به همین دلیل باید حتما برروی برنامه‌های تبلیغات پست توجه شود وحتما IT به عنوان مکمل پست مدنظر قرار داده شود.

مدیر عامل سابق: حمایت نشدیم

در بخش دیگری از این مراسم محمدحسن کرباسیان - مدیر عامل سابق شرکت پست - به ذکر توضیحاتی درباره دوره فعالیت خود پرداخت و عنوان کرد: طی سال‌های گذشته ما در شرکت پست گرفتاری‌های متعددی داشتیم که بخشی از این گرفتاری‌ها به بحث واگذاری پست مربوط بود و بخشی دیگر به موضوعاتی مانند عدم حمایت دولت و یا نیروهای انسانی ما بازمی‌گشت.

وی ادامه داد: ما پست را با این شرایط تحویل گرفتیم و در این میان برخی مسائل مربوط به بودجه نیز برای ما ایجاد مشکل می‌کرد. با این حال ما فعالیت خود را کردیم، حالا هم نمی گویم خیلی خوب کار کردیم و هیچ کس هم نمی تواند چنین حرفی بزند چراکه با این شرایط خیلی نمی‌توان انتظار گل زدن داشت.

کرباسیان همچنین عنوان کرد: اما به هر حال تمام اعضای هیات مدیره پست که امروز تودیع می شوند سابقه‌ای ۲۴ یا ۲۵ ساله در این شرکت داشته‌اند و برنامه‌ای که آن‌ها برای پست نوشته‌اند به اعتقاد بسیاری برنامه‌ای بسیار خوب در سطح منطقه بود که البته در اجرای این برنامه مشکلات متعددی وجود داشت چرا که برداشتن گام‌های بزرگ نیاز به حمایت‌های جدی دارد.

مدیرعامل سابق شرکت پست در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعرفه‌های پستی اظهار کرد:‌ تا سال ۹۰ ما هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای نداشتیم و تعرفه‌های ما به گونه‌ای بود که حتی به همکاران خود می گفتیم هرچه بیشتر کار کنید به ضرر ماست.

وی ادامه داد: اما پس از آن با چندین بار درخواست و دفاع ما موفق به رشد نرخ شدیم و اکنون با وجود آن که اکثر کمک‌های دولت به ما حذف شده است ما ماه گذشته ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان درآمد داشتیم که اگر بتوانیم همین اعداد را حفظ کنیم و افزایش چشمگیری در زمینه حقوق و مزایا نداشته باشیم فکر می کنم شرایط مناسبی باشد.

کرباسیان در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: پس از تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر تعریف خدمات جدید ما نیز چند خدمت جدید در حوزه پست تعریف کردیم و اکنون بیش از ۱۵۰ هزار ایمیل پستی واگذار کرده‌ایم که این تعداد روز به روز افزایش پیدا می کند.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون نیز در نظر گرفته‌ایم که به هر سرباز وظیفه در دوران خدمات سربازی یک ایمیل پست واگذار شود و در حال آماده سازی یک میلیون ایمیل به این منظور هستیم.

مدیر عامل جدید: پست فعلی شرکتی ورشکسته است

حسین مهری که به تازگی به عنوان مدیر عامل شرکت پست انتخاب شده نیز در این مراسم عنوان کرد: شبکه پستی یک شبکه ارتباطی بی بدیل است که هیچ یک از ارکان تکنولوژی نتوانسته است جلوی کار آن را بگیرد.

وی با بیان این‌که هیچ شبکه‌ای نمی تواند جانشین پست شود، اظهار کرد: نمی توان با تفکر و تجهیزات سنتی و قدیمی در صحنه رقابت باقی ماند اکنون جامعه منتظر ما نمی ماند تا در آینده خدمات بهتری ارائه کنیم به همین دلیل قطعا اگر جلوتر از جامعه گام برنداریم وضعمان از آنچه که هست بدتر خواهد شد.

مدیر عامل جدید پست در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهدافی که در برنامه پنجم توسعه برای شرکت پست در نظر گرفته شده، اظهار کرد: تا پایان برنامه پنجم باید میزان سرانه مرسوله‌های ما به ۲۳ برسد اما اکنون چه شده که این رقم از ۱۴ به ۱۰ کاهش پیدا کرده است.

مهری ادامه داد: سرانه مرسوله در شبکه پستی در شرایطی کاهش پیدا کرده است که استفاده از بخش مرسولات در جامعه کم نشده است و همین موضوع گویای آن است که ما نتوانسته‌ایم به خوبی خواسته‌های مردم را جواب دهیم و در این زمینه نیاز به اصلاحات اساسی داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد اکنون ما با یک شرکت ورشکسته مواجه هستیم اما نباید ناامید شویم و باید با سرعت اصلاحاتی درون این مجموعه انجام دهیم تا شرکت پست نجات پیدا کند.
کد مطلب: 28373
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام