۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸

درآمد ۲ میلیارد دلاری مایکروسافت از اندروید

ایتنا- جالب است بدانید مایکروسافت از حق امتیاز فروخته شدن فناوری‌های اندرویدی بیشتر از ویندوزفون ِ خود درآمد کسب می‌کند!
درآمد ۲ میلیارد دلاری مایکروسافت از اندروید


برآوردهای تحلیل‏گران نشان می‌‏دهد درآمد شرکت مایکروسافت از سیستم عامل اندروید به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌‏سایت zdnet، یکی از تحلیل‏گران شرکت نامورا (Namura) به نام ریک شرلاند گفته است شرکت مایکروسافت در سال مالی جاری از محل توافقنامه‏‌های مجوزدهی خود با سیستم عامل اندروید حدود ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گفته این تحلیل‏گر، مایکروسافت از این درآمد‌ها برای مخفی نگه داشتن ضرر و زیان بخش سرگرمی و ابزارهای خود که به EDD معروف است، استفاده کرده است. مایکروسافت ابزارهایی مثل دستگاه‌‏های ایکس باکس و نرم‌‏افزارهای ویندوز فون و اسکایپ را در این بخش قرار داده است.

به گفته این تحلیل‏گر اگر درآمد حاصل از حق امتیاز استفاده از نرم‌‏افزارهای مایکروسافت بر روی اندروید نباشد، شرکت مایکروسافت سالانه حدود ۵. ۲ میلیارد دلار از درآمد بخش ابزارها و سرگرمی خود را از دست خواهد داد.

شرلاند گفته است اگر شرکت مایکروسافت در ازای هر وسیله اندرویدی که فروخته می‌‏شود، فقط ۵ دلار حق امتیاز دریافت کند، درآمدی بیش از ۲ میلیارد دلار در سال خواهد داشت.

پیش از این برخی از تحلیل‏گران این رقم را بین ۵ تا ۱۵ دلار به ازای هر وسیله اندرویدی برآورد کرده بودند، اما خود مایکروسافت تاکنون درآمدهای خود از این بخش را به صورت جزئی و مفصل منتشر نکرده است.

محاسبات تحلیل‏گر شرکت نامورا نشان می‌‏دهد در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۲ حدود ۵. ۱۲۲ میلیون دستگاه اندرویدی روانه بازار شده است که مجموع حق امتیاز مایکروسافت از آن‌ها به ۳۸۶ میلیارد دلار می‌‏رسد. در سه ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۱۳ نیز این رقم به ۴۸۹ دلار رسیده است.

وی گفته است با فرض حاشیه سود ناخالص ۹۰ درصدی می‌‏توان حدس زد که مایکروسافت در سال مالی ۲۰۱۳ از محل سیستم عامل اندورید حدود ۶. ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است. در سال مالی ۲۰۱۴ این رقم به ۷۳. ۱ میلیارد دلار و در سال مالی ۲۰۱۵ این رقم به ۸۲. ۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

اگر برآوردهای این تحلیل‏گر درست باشد، می‌‏توان نتیجه گرفت که مایکروسافت از سیستم عامل اندروید بیشتر سود می‌‏برد تا از سیستم عامل ویندوز فونِ خود.
کد مطلب: 28346
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام