کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاثیر هوای بارانی در کیفیت مکالمات موبایلی

خبرگزاری ايسنا , 19 آبان 1392 ساعت 10:11

ایتنا- بارش باران بر کیفیت مکالمات تلفن همراه تاثیر می‌گذارد؟




اغلب مردم وضعیت هوا و بارانی یا برفی بودن آن را با کیفیت آنتن‌دهی تلفن همراه خود مرتبط می‌دانند، در حالی که اپراتورهای تلفن همراه گاهی این موضوع را باوری عامیانه می‌دانند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی‌اکبر جلالی - پژوهشگر حوزه ICT - در این باره اظهار کرد: باران، برف و در کل شرایط جوی می‌تواند بر کیفیت مکالمات موبایلی و بی‌سیم تاثیر‌گذار باشد، اما این مساله به نوع و کیفیت تجهیزات مخابراتی نیز مرتبط است.

وی ادامه داد: نگاهی کلی گویای آن است که به‌طور مثال در کشوری مانند انگلستان که بخش مهمی از سال بارندگی و هوای مه‌آلود دارد، پروازهای فرودگاه‌ها مشکل چندانی نداشته و اغلب راس ساعت پرواز آنها انجام می‌شود، اما در کشور ما مثلا با بارندگی مختصر نوعی محدودیت در پرواز‌ها ایجاد می‌شود که همین مساله گواه آن است که تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در کشور‌های دیگر کیفیتی به مراتب بالاتر از ایران دارند و به همین دلیل در شرایط سخت نیز فرودگاه‌های آنها قابل استفاده است.

جلالی هم‌چنین عنوان کرد: در حوزه ارتباطات موبایلی هم در هنگام بارندگی بخش بسیاری از مشترکین دچار مشکل می‌شوند، اما اپراتورها هرگز پاسخ قانع‌کننده‌ای به مردم نداده و نمی‌دهند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: وقتی مردم چنین تصویری دارند، حتما مشکلی وجود داشته که به این نتیجه و باور رسیده‌اند و در این میان بهتر آن است که مسوولان ارتباطی و اپراتور‌ها در جهت رفع این مشکلات کوشیده و یا حداقل اگر امکان رفع این مشکلات را ندارند توضیحات مناسب در این زمینه را به صورت علمی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا مردم دچار بی‌اطلاعی نباشند.

جلالی در پایان گفت: به هر صورت یا تنظیمات مربوط به تجهیزات موبایلی به درستی صورت نگرفته یا از نظر کیفیت این تجهیزات شرایط مناسبی ندارند. البته گاهی نیز ممکن است به دلیل فاصله‌ی زیاد BTS‌ها چنین مشکلی ایجاد کند، چرا که ممکن است در شرایط عادی با وجود فاصله‌ی میان BTS‌ها امکان آنتن‌دهی وجود داشته باشد، اما در شرایط جوی نامساعد دیگر BTS‌ها نتوانند برای این مسافت‌ها پاسخ‌گو باشند.

به هر صورت قطعا مشکلی در این زمینه وجود دارد که کاربران دچار اختلال می‌شوند و این موضوعی است که اپراتورها نباید آن را کتمان کنندو بهتر آن است توضیحات قانع‌کننده‌ای در این زمینه منتشر کنند.


کد مطلب: 28329

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28329/تاثیر-هوای-بارانی-کیفیت-مکالمات-موبایلی

ايتنا
  https://www.itna.ir