۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۷

برزیل:جاسوسی ما علیه دیپلماتهای ایرانی،روس و عراقی با جاسوسی NSA فرق دارد

ایتنا- برزیل می‌گوید نوع جاسوسی‌اش با جاسوسی NSA فرق دارد. در خلال سال‌های 2003 و 2004 دولت برزیل برایانجام تحقیقات، دیپلمات‌های روسیه عراق و ایران را مانیتور کرده‌است.
برزیل:جاسوسی ما علیه دیپلماتهای ایرانی،روس و عراقی با جاسوسی NSA فرق دارد


به‌دنبال افشاگری روزنامه Folha de São Paulo در باره جاسوسی حکومت برزیل علیه دیپلماتهای ایرانی، روس و عراقی در بیانیه ای رسمی، برزیل نوع جاسوسی را با آنچه NSA انجام داده متفاوت دانست.



وزیر دادگستری برزیل خوزه ادوآردو کاردوزو در این باره گفت جاسوسی کاملا قانونی بوده و فعالیتهای اطلاعاتی روی دیپلماتهای کشورهای مذکور طبیعی است.

روزنامه مذکور نوشت بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ حکومت برای انجام تحقیق در مورد معاملات نظامی ، دیپلماتهای روسیه، عراق و ایران را مانیتور کرده است.

وزیر دادگستری برزیل ضمن رد جاسوسی به روش آنچه امریکایی ها و NSA - آژانس امنیت ملی امریکا- انجام داده اند، تاکید کرد که مقایسه این دو با هم اشتباه است چرا که متدهایی که ما از ان استفاده کرده ایم قانونی و کاملا متفاوت از روش امریکایی ها بوده است.

اخیرا بدنبال افشاگری های اسنودن، برزیلی ها کاملا واکنش خشمگینانه از خود نشان داده و راهکارهای مقابله با آژانس امنیت ملی امریکا و کنترل خطوط مخابراتی ، ایمیل ملی، شبکه ملی و ... توسط برزیلی ها تعریف شده است.

از این رو این دولت خود را علیه سیستم ها و روش های جاسوسی قرار داده، اما با این افشاگری ، تحت فشار قرار گرفته و موقعیتی شبیه امریکا در برابر کشورهای خارجی پیدا کرده است.

سازمان اطلاعات و امنیت برزیل نیز اعلامیه ای صادر کرده و جاسوسی علیه دیپلماتها را مربوط به یک دهه پیش اعلام کرده و آن را مطابق با استانداردهای ساطمانهای امنیتی در همه جای دنیا دانسته است.
کد مطلب: 28287
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام