۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳

نوکیا به دنبال منع فروش اچ تی سی وان در انگلیس است

ایتنا- دادگاه اعلام کرده که HTC یکی از اختراعات نوکیا را سرقت کرده‌است!
نوکیا به دنبال منع فروش اچ تی سی وان در انگلیس است


شرکت نوکیا به دنبال ممنوعیت فروش گوشی اچ تی سی وان در انگلیس است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت نوکیا موفق به یک پیروزی مهم در دعوای حقوقی با شرکت اچ.تی.سی شد.

دادگاهی در لندن طی حکمی اعلام کرد که شرکت تایوانی اچ.تی.سی یکی از اختراعات به ثبت رسیده نوکیا را به سرقت برده است.

شرکت فنلاندی نوکیا اکنون قصد دارد به مدد این حکم منع واردات گوشی‌های هوشمند اچ.تی.سی وان را به انگلیس بگیرد و از شرکت اچ.تی.سی خسارت دریافت کند که مقدار آن هنوز مشخص نشده است.

شرکت نوکیا از شرکت اچ.تی.سی به خاطر استفاده از طر‌ح‌های ثبت‌ شده این شرکت در تجهیزات مورد استفاده در گوشی‌ها برای انتقال اطلاعات ناراضی است.

شرکت اچ.تی.سی اعلام کرد که این فناوری مورد بحث در تراشه‌های الکترونیکی کوالکام که برای گوشی‌های اچ تی سی وان خریداری کرده وجود داشته و وظیفه‌ سازنده‌ تراشه‌ها بوده که در خصوص مجوز‌ها مذاکره کند.

به همین دلیل اچ.تی.سی معتقد است دادگاه تصمیم نادرستی گرفته و قصد دارد در خصوص این حکم فرجام‌خواهی کند.

به نظر می‌رسد که شکل این شکایت این‌بار نیز شبیه شکایت نوکیا در ماه آوریل در هلند باشد. در آن زمان نوکیا موفق شد برای مدت کوتاهی ممنوعیت فروش گوشی‌های اچ.تی.سی وان را به دلیل سرقت اختراعش در زمینه‌ استفاده از یک میکروفن اختصاصی بگیرد.

سپس مشخص شد که شرکت اس تی میکروالکترونیکس که قرار‌دادی را با نوکیا برای تولید انحصاری این میکروفن‌ها برای گوشی‌های لومیا امضا کرده بود، زیر قول خود زده و به اچ.تی.سی نیز اجازه داده از آنها استفاده کند. در نتیجه ممنوعیت فروش اچ.تی.سی در هلند پس از حکم دادگاه مبنی بر اینکه این شرکت مقصر نبوده لغو شد.

به نظر می‌رسد که اچ تی سی قصد دارد این استراتژی را در دادگاه انگلیسی نیز استفاده کند و ممنوعیت فروش گوشی‌های اچ تی سی وان را در این کشور لغو کند. این شرکت تایوانی تاکید کرد که نوکیا توافقنامه‌ای را در آمریکا امضا کرده از کوالکام به خاطر این موضوع شکایت نکند بنابراین شکایت از اچ تی سی در این خصوص بی معنی است.

این در حالیست که نوکیا رضایت خود را از حکم دادگاه اعلام کرده و در بیانیه‌ای گفت: این سومین دادگاه در سال جاری است که اعلام می‌کند اچ تی سی اختراعات ثبت شده نوکیا را ربوده است و تعداد طرحهای به سرقت‌ رفته به چهار مورد می‌رسد.

مشخص نیست که نتیجه‌ این پرونده چه خواهد بود اما نوکیا امیدوار است که دو شرکت راه‌ حلی را پیدا کنند که منجر به منع واردات اچ تی سی وان به انگلیس نشود، زیرا محدود‌کردن انتخاب مصرف‌کنندگان هدف نظام ثبت اختراعات نیست.
کد مطلب: 28237
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام