۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲

۳۸ درصد کودکان زیر ۲ سال از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند

ایتنا- محققان می‌گویند از هر 5کودکی که هنوز نمی‌توانند به خوبی صحبت کنند، 2نفر با تبلت یا گوشی هوشمند کار می‌کنند!
۳۸ درصد کودکان زیر ۲ سال از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند


۳۸ درصد کودکان با سن کمتر از ۲ سال برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، تماشای تصاویر ویدیویی یا دیگر اهداف رسانه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده می‌کنند که این رقم برای سال ۲۰۱۱ میلادی تنها ۱۰ درصد بوده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مش‌ایبل،‌ از هر ۵ کودکی که هنوز نمی‌توانند به خوبی صحبت کنند و قابلیت جمله‌سازی در آن‌ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، تقریبا ۲ نفر با گوشی هوشمند یا رایانه لوحی کار می‌کند.

سازمان مشاوره خانواده Common Sense Media در مطالعه جدید خود به این نتیجه رسیده است که ۳۸ درصد کودکان با سن کمتر از ۲ سال برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، تماشای تصاویر ویدیویی یا دیگر اهداف رسانه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده می‌کنند که این رقم برای سال ۲۰۱۱ میلادی تنها ۱۰ درصد بوده است.

زمانی که این کودکان به سن ۸ سالگی می‌رسند، ۷۲ درصد آن‌ها به صورت مستمر گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی یا دستگاه‌های مشابه را مورد استفاده قرار می‌دهند.

"جیم استیر"( Jim Steyer) موسس و مدیرعامل مرکز Common Sense در این خصوص گفت: «این یک نشانه کاملا واضح و روشن است که نسل دیجیتالی در حال رسیدن است».

این مطالعه نشان داده است که دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی در بین کودکان کم سن‌وسال در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی به میزان گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میزان تماشای تلویزیون توسط این کودکان بدون تغییر نسبت به قبل باقی مانده است و این طور که بررسی‌ها نمایان کرده‌اند، ۶۶ درصدکودکان زیر ۲ سال تلویزیون تماشا می‌کنند که این رقم برای سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ میلادی به همین صورت بوده است.

میزان استفاده از رایانه هم توسط این کودکان افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۱ میلادی تنها ۴ درصد کودکان زیر ۲ سال از رایانه استفاده می‌کردند که این رقم هم‌اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.

با این وجود، میزان تماشای برنامه‌ها در دیسک‌های دی‌وی‌دی بین این گروه سنی از کودکان کمتر شده است. در سال ۲۰۱۱ میلادی ۵۲ درصد کودکان کمتر از ۲ سال برنامه‌های مورد علاقه خود را در دیسک‌های دی‌وی‌دی تماشا می‌کردند که این رقم هم‌اکنون به ۴۶ درصد کاهش یافته است.
کد مطلب: 28172
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام