۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵

مایکروسافت ویندوز فون را برای موبایل‌سازان ارزان می‌کند

ایتنا- مایکروسافت به کمپانی HTC پیشنهاد داده که در ازای هر سیستم عامل که روی گوشِ‌ها نصب می‌کند مبلغ بسیار اندکی دریافت کند.
مایکروسافت ویندوز فون را برای موبایل‌سازان ارزان می‌کند


مایکروسافت اعلام کرد قیمت سیستم‌عامل ویندوز فون برای شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند را کاهش می‌دهد تا از این طریق همکاری بیشتری با موبایل‌سازان سراسر جهان داشته باشد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سلولار – نیوز، شرکت مایکروسافت با کاهش قیمت مجوز نرم‌افزاری ویندوز فون برای کارخانه‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند سعی دارد همکاری‌های خود در این زمینه را با تعداد بیشتری شرکت تولیدکننده تلفن‌همراه دنبال کند.

شرکت HTC که در حوزه تلفن همراه یکی از قدیمی‌ترین شرکای مایکروسافت محسوب می‌شود و این روزها فعالیت اصلی خود را معطوف به سیستم عامل اندروید کرده، به تازگی پیشنهادی را از جانب مایکروسافت دریافت کرده است که بر مبنای آن قرار است ویندوز فون روی گوشی‌های اندرویدی این شرکت نصب شود و مایکروسافت به‌ازای هر سیستم‌عاملی که به این صورت نصب می‌شود هزینه‌ای دریافت نکند یا رقم بسیار کمی بگیرد.

این اقدام استراتژیک موجب خواهد شد تعداد شرکت‌های موبایلی پشتیبانی کننده از سیستم‌عامل ویندوز افزایش یابد. شرکت مایکروسافت در همین راستا نوکیا را نیز خریداری کرده است تا ویندوز فون به صورت گسترده‌تر در اختیار کاربران جهانی قرار گیرد.

شرکت HTC از ماه ژوئن تا به حال گوشی ویندوزی جدید روانه بازار نکرده است و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در دست ندارد محصول جدیدی در این زمینه روانه بازار کند.

لازم به ذکر است که طی ماه‌های گذشته مایکروسافت میزان درآمدهای خود را از فروش مجوزهای مربوط به سیستم‌عامل ویندوز فون افزایش داده است و در این راستا حتی از مجوزهای مربوط به سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های هوشمند جدید هم درآمد کسب می‌کند.
کد مطلب: 27834
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام