۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۸

رفع فیلتر سایتهای خبری ارتباطی با سفر رئیس جمهور به نیویورک ندارد

ایتنا- همزمان با سفر رییس جمهور به نیویورک، تعدادی از سایت‌های خبری که از مدت‌ها قبل فیلتر بودند، در دسترس قرار گرفتند.
رفع فیلتر سایتهای خبری ارتباطی با سفر رئیس جمهور به نیویورک ندارد



عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با اشاره به رفع فیلتر برخی سایتهای خبری گفت: رفع فیلتر سایت های خبری خارجی ارتباطی با سفر رئیس جمهور به نیویورک ندارد.


وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در زمینه رفع فیلتر سایت های خبری و ارتباط آن با سفر چند روز اخیر رئیس جمهور به نیویورک اظهار داشت: متاسفانه خبری که به صورت گسترده در فضای وب منتشر شده است مربوط به رفع فیلتر برخی سایت های خبری خارجی و داخلی و ارتباط آن با زمان حضور رئیس جمهور در آمریکا است که در این رابطه باید بگویم ارتباطی میان رفع فیلتر این سایت ها با حضور رئیس جمهور در نیویورک نیست.

این عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی گفت: رفع فیلتر برخی سایت های خبری و فرهنگی مربوط به جلسه شماره ۶۲ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی بوده که در تاریخ ۱۹ تیرماه امسال برگزار شده بود و در این جلسه اعضای کارگروه با توجه به درخواست های گسترده رسانه ها با رفع فیلتر برخی سایت های خبری موافقت کردند.

وی افزود: بر اساس دستور این جلسه برخی سایت های خبری از جمله سایت های خبری خارجی در تاریخ ۵ مردادماه امسال رفع فیلتر شد و تایید می کنم که این رفع فیلتر ارتباطی با سفر رئیس جمهور به کشور آمریکا نداشته و ندارد و مربوط به زمان حال نبوده است.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با تاکید بر اینکه در تمامی جلسات این کارگروه درخواست رفع فیلتر برخی سایت ها که حاوی محتوای مجرمانه بوده است بررسی می شود، ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته و نظر کارگروه، بسیاری از این سایتها رفع فیلتر می شود.

وی گفت: فیلتر شدن هر سایت اینترنتی دلیل مشخصی می خواهد که در وهله اول چنانچه این سایت ها محتوای مجرمانه داشته باشند و در سایت ساماندهی به ثبت رسیده شده باشند به آنها تذکر می دهیم اما سایت هایی که ثبت نشده و غیرقانونی هستند بدون تذکر فیلتر می شوند.
در این راستا برخی سایتهای خبری خارجی که محتوای مجرمانه داشتند در یک بازه زمانی ممکن است این محتوای مجرمانه رفع شود و در این راستا کارگروه دستور به رفع فیلتر این سایت ها را می دهد.
کد مطلب: 27728
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام