۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰

اينترنت پرسرعت در روستاها عرضه خواهد شد

ایتنا- مسئولان می‌گویند عرضه اینترنت در روستاها توجیه اقتصادی ندارد در نتیجه بودجه آن از محل اعتبارات USO تامین خواهد شد.
اينترنت پرسرعت در روستاها عرضه خواهد شد



مديرعامل شركت ارتباطات ثابت ايران از عرضه اينترنت پرسرعت ( ADSL ) در روستاها خبر داد و گفت: اين شركت در شش ماهه دوم سال جاري با حمايت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اقدام به عرضه اينترنت پرسرعت در روستاها خواهد كرد.



به گزارش ایتنا از مهر، علي كارگزار افزود: شركت ارتباطات ثابت ايران در تمام شهرهاي كشور و چندين روستاي بزرگ ، خدمات اينترنت پرسرعت ارائه مي كند و در مجموع ۲ ميليون مشترك ADSL در سراسر كشور دارد.

وي در مورد نحوه كمك وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي عرضه اينترنت پر سرعت در روستاها گفت: از آنجاييكه عرضه اينترنت پر سرعت در مناطق روستايي توجيه اقتصادي ندارد، بودجه مربوط به توسعه اينترنت در روستاها، از محل اعتبارات خدمات عمومي اجباري و پايه (USO) كه در اختيار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات قرار دارد ، تامين مي شود.

کارگزار ادامه داد: بعداز خصوصي سازي، درآمد شركت هايي كه از دولت پروانه فعاليت در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات گرفته اند ، براي توسعه ارتباطات روستايي در نظر گرفته شده است؛ همچنين بر اساس بند ۱۰ بودجه سال ۹۲، به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه داده شد با تصويب دولت درآمد حاصله از تكاليف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌هاي خدمات عمومي اجباري و پايه (USO) با اولويت روستايي و كمك به تقويت دفاتر موجود و ايجاد دفاتر جديد ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي ( ICTروستايي) به صورت جمعي - خرجي و با استفاده از مشاركت اپراتورها به مصرف برساند.

مديرعامل شركت ارتباطات ثابت ايران با اشاره به اينكه شركت تلفن ثابت ، با ايجاد شبكه‌اي واحد براي ارائه خدمات يكپارچه و واحد در سراسر كشور را ه اندازي شده است، افزود: هدايت ۳۰ استان و بهينه كردن عمليات ارتباطات ثابت و جذب و ساماندهي نيروهاي موجود و متخصص از اهداف شركت ارتباطات ثابت ايران است.

وي افزود: اين شركت كه در زيرمجموعه شركت مخابرات ايران قرار دارد، متولي ايجاد، بهره‌برداري و توسعه، نگهداري شبكه‌هاي ارتباطي در حوزه شبكه‌هاي غير مادر مخابراتي و در چارچوب اهداف، برنامه‌ها و اختيارات اساسنامه شركت مخابرات ايران تشكيل شده است.

كارگزار با اشاره به حضور شركت ارتباطات ثابت ايران در نمايشگاه بين المللي تلكام ۲۰۱۳ ، گفت: شركت ارتباطات ثابت ايران با برند آشناي اول،در اين نمايشگاه ضمن معرفي برند خود ، بازديد كنندگان را با خدمات اين شركت بخصوص خدمات الكترونيك آشنا خواهد كرد.

مديرعامل شركت ارتباطات ثابت ايران افزود: يكي از اهدافي كه اين شركت دنبال مي كند ، ارائه سرويس ها بصورت يكنواخت در سراسر كشور است، يعني سرويسي كه در تهران ارائه مي شود ، بايد در تمام نقاط كشور با همان كيفيت ارائه شود.
کد مطلب: 27637
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام