۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸

ناتوانی ۶۰ درصد قربانیان حملات سایبری در بازیابی اطلاعات

ایتنا- پس از هک شدن اطلاعات و از بین رفتن آ«ها، به سختی می‌توان آنها را بازگرداند.
ناتوانی ۶۰ درصد قربانیان حملات سایبری در بازیابی اطلاعات



مطالعه جدید مرکز Kaspersky Lab نشان داد، حدود ۵۶ درصد کاربران بر این باورند که ارزش و اهمیت اطلاعات نسبت به دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه‌هایی که اطلاعات روی آن‌ها ذخیره شده، بیشتر است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سلولار – نیوز، مرکز تولیدکننده ابزارهای امنیتی Kaspersky Lab در یک مطالعه بین‌المللی روی کاربران همچنین دریافت که از هر ۱۰ کاربر یک نفر یک کارشناس خارجی در اختیار می‌گیرد تا اطلاعات از دست رفته خود طی حملات سایبری و اینترنتی را بازیابی کند.

با این وجود، اطلاعات مفقود شده معمولا به سختی بازگردانده می‌شوند. مطالعه مرکز Kaspersky نشان داد که در طول حملات سایبری بیش از ۶۰ درصد قربانیان قادر نخواهند بود تمام اطلاعات نابود شده را بازیابی کنند.

همچنین مشخص شده است که در هر ۵ حمله اینترنتی مبتنی بر بدافزارها یک حمله با موفقیت به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را سرقت می‌کند و یا به آن‌ها آسیب می‌زند و در این شرایط کاربران نمی‌توانند برای بازیابی اطلاعات خود اقدامی انجام دهند.

طبق آمار موجود، در ۱۷ درصد حملات مبتنی بر بدافزارها اطلاعات شخصی قربانیان به گونه‌ای از بین می‌رود که هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد. همچنین، در ۴۴ درصد موارد کاربر قادر است بخشی از اطلاعات خود را بازگرداند.
کد مطلب: 27616
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام