۲
۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲

وزیر ارتباطات: کشور را برای تحولات حوزه ICT آماده خواهیم کرد

ایتنا - واعظی: آینده ایران در بین سایر کشورهای دنیا به آمادگی کشور در تحولات حوزه ICT بستگی دارد.


مراسم معارفه معاون جدید وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد.

به گزارش ایتنا از سایت اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: اگر به نمودارهای جهانی توجه کنیم می‌بینیم که تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شتاب بیشتری گرفته و بر همین اساس آینده ایران در بین سایر کشورهای دنیا به آمادگی کشور در تحولات این حوزه بستگی دارد.
وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید خود را برای تحولات آماده سازد.

وی در خصوص فعالیت‌های علی حکیم جوادی، رئیس سابق فناوری اطلاعات ایران نیز گفت: ایشان شخصی خوش اخلاق، با علاقه و آگاه هستند اما به دلیل اصرار دکتر دهقان، وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح ایشان به آن وزارتخانه می‌روند.
وی گفت: وزارت دفاع در بخش فناوری اطلاعات فعالیت‌های جدی دارد و به همین دلیل نیاز به افرادی چون مهندس حکیم جوادی در مسئولیت‌های مهم خود دارد.

واعظی خطاب به حکیم جوادی گفت: از ایشان می‌خواهم که وزارت ارتباطات را خانه خود بداند و هر زمان تمایل داشتند به وزارت ارتباطات برگردند تا از تجربیات ایشان بهره ببریم.

وی همچنین در ارتباط با انتصاب نصرالله جهانگرد به سمت رییس سازمان فناوری اطلاعات، گفت: ایشان نیازی به معرفی ندارند چرا که تجربیات بسیار خوبی در زمینه پروژه‌های کلان داشته‌اند و با توجه به علاقه‌ای که به رشته ICT دارند شاهد تحولات مثبتی در این عرصه خواهیم بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت تغییر مدیران در منصب‌های مختلف گفت: در تمام کشورهای دنیا رسم بر تغییر مدیران است تا بتوان از حداکثر توان افراد متخصص در جایگاه‌های مختلف بهره برد.

پیش از سخنان وزیر، علی حکیم جوادی در مراسم تودیع خود از سمت رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با آغاز فعالیت اینجانب در سازمان، این مجموعه در وضعیت خاص تغییر از شرکت فناوری اطلاعات به سازمان فناوری اطلاعات قرار داشت که باید در بحث‌های کلان حوزه فناوری اطلاعات و بحث‌های مربوط به دیتا و امنیت وارد می‌شد.
وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران توانسته به منظور پیاده‌سازی دولت الکترونیک گام‌های موثری را بردارد.

حکیم جوادی با اشاره به اساسنامه سازمان فناوری به الگو برداری برای تدوین آن اشاره کرد و گفت: این اساسنامه می‌تواند سازمان را برای تحولات فناوری اطلاعات در کشور یاری رساند.
وی در پایان با اشاره به این که سازمان فناوری اطلاعات نسبتا از وضعیت مالی و پرسنل مناسب بهره‌مند است گفت: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته و ایده‌های خوب دکتر به شکوفایی سازمان فناوری اطلاعات امیدوار هستیم.

نصرالله جهانگرد نیز در ادامه مراسم معارفه خود به عنوان رئیس سازمان فناوری اطلاعات، گفت: با زحمات مهندس حکیم جوادی و همکاران دیگر در این سازمان شاهد تحولات بزرگی در این حوزه بوده‌ایم. وی با اشاره به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی کشور در حوزه ICT گفت: تغییر و تحولات می‌تواند باعث شکوفایی نظرات شود. در جایی درس می‌گیریم و در جایی دیگر از تجربیاتمان بهره می‌بریم.

جهانگرد گفت: در بسیاری از پروژه‌ها با مهندس حکیم جوادی به عنوان مشاور عالی و یا ناظر همکاری داشته‌ام و شاهد زحمات صادقانه ایشان بوده‌ام.
وی در پایان از زحمات رئیس سازمان فناوری اطلاعات تشکر و اظهار امیدواری کرد که تداوم همکاری‌ها با افراد متخصصی چون حکیم جوادی ادامه یافته و نقطه نظرات وزیر ارتباطات در حوزه فناوری اطلاعات در این سازمان تحقق یابد. 
 
 
کد مطلب: 27563
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
از جناب وزیر خواهش میکنم که اینترنت رو با شبکه ملی اطلاعات اشتباه نگیرند. وقتی مردم از سرعت پایین گله میکنند و خواهان افزایش بهنای باند و سرعت اینترنت هستند منظورشون سرعت اینترانت نیست. منظورشون دقیقا اینترنت جهانی است. بنده حقیر به عنوان یک کاربر خودم از رنج کشیده های وضع اینترنت کشور هستم و سالها است از سرعت پایین و قیمت بالا و محدودیت شدید گله میکنم و هرگز صدام شنیده نشده.
sadegh
feedback
من قطع امید کردم
سالهاست فقط شعار میشنویم و هر روز هم بدتر میشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام