۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۸

دست های پشت پرده چین در حمله به هزاران شرکت امریکایی

ایتنا - گروه هکری سیاهگوشان پنهان در چین همواره به دنبال یافتن اطلاعات حساس و خاص از سازمان ها و شرکت های بزرگ بویژه در ایالت متحده امریکا هستند تا مزیت رقابتی خود را با دیگر گروه های هکری حفظ کنند.


براساس گزارشات منتشر شده از سوی محققان امنیتی، گروهی ۵۰ تا ۱۰۰ نفره از هکرهای چینی به صورت کاملاً سیستمی و منظم، کسب و کارها و سازمان‌های دولتی و نظامی را از سال ۲۰۰۹ تاکنون هدف حمله قرار داده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، این گروه از هکرهای چینی با نام مستعار سیاهگوشان پنهان احتمالاً به گروه‌های عملیات جاسوسی تعلق دارند و از سال ۲۰۱۰ و در اعتراض به نتایج انتخابات، به نشانه اعتراض حملاتی را بر علیه شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل و مایکروسافت طراحی کرده اند.

اخیرا حمله بزرگ Bit۹ که بسیار هم سر و صدا به پا کرد از این گروه سر زد و این نوع از حملات را به صدها شرکت و سازمان در سراسر ایالت متحده کشاند. 

براساس این گزارش، این گروه همچنین سابقه طولانی در حمله به سازمان های دفاعی و صنعتی در کشور امریکا را دارد و عموماً بخش مالی، مهندسی و آموزش را هدف گرفته است.
ابزار این گروه تروجانی با عنوان Trojan.Naid است که برای رسیدن به اهدافی با اهمیت و ارزش بالا مورد استفاده قرار می گیرد. 

با توجه به گزارشات منتشر شده گروه هکرهای سیاهگوشان پنهان از دو گروه A و B تشکیل شده‌اند.
گروه A متشکل از تعداد نسبتاً کمی هکر نخبه است که به ابزارها و تروجان های پیچیده دسترسی دارند و تنها در عملیات هایی با پیچیده گی و ارزش بالا شرکت می کنند.
اما گروه B عمدتاً از تعداد زیادی سرباز وظیفه تشکیل شده است که در عملیات های ساده و کم اهمیت تر شرکت می کنند.

محققان امنیتی معتقدند، گروه هکری سیاهگوشان پنهان در چین همواره به دنبال یافتن اطلاعات حساس و خاص از سازمان ها و شرکت های بزرگ بویژه در ایالت متحده امریکا هستند تا مزیت رقابتی خود را با دیگر گروه های هکری حفظ کنند. 
 
 
کد مطلب: 27559
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام