۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲

پردازنده جدید ۸ هسته‌ای برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد

ایتنا- سامسونگ، سازنده این پردازنده 8 هسته‌ای است که کاربران قادر هستند با هر ترتیبی که نیاز است از آنها استفاده کنند.
پردازنده جدید ۸ هسته‌ای برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد



سیستم جدید HMP به پردازنده امکان می‌دهد تا از هشت هسته پردازشگر با هر ترتیبی که نیاز است استفاده کند و هر یک از هسته‌ها که بیشتر مفید واقع می‌شود را مورد استفاده قرار دهد.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، پس از انتشار اخبار مختلف در روزهای گذشته، شرکت سامسونگ سرانجام آخرین نسخه به‌روز شده از تراشه Exynos ۵ را عرضه کرد.

این تراشه جدید موسوم به Exynos ۵ Octa big.LITTLE در زبان کره‌ای با نام "سیستم چندپردازشی ناهمگن"(HMP) شناخته می‌شود که می‌تواند هشت هسته پردازشگر آن به صورت مجزا یا همزمان مورد استفاده قرار گیرد.

پیش از این منتقدان اعلام کرده بودند که تراشه‌های Exynos ۵۴۱۰ و ۵۴۲۰ سامسونگ نمی‌توانند به طور مناسب از هشت هسته پردازشگر مجزا که روی یک پردازنده کار گذاشته شده است به طور صحیح استفاده کنند.

سیستم HMP به پردازنده امکان می‌دهد تا از هشت هسته پردازشگر با هر ترتیبی که نیاز است استفاده کند و هر یک از هسته‌ها که بیشتر مفید واقع می‌شود را مورد استفاده قرار دهد.

تا کنون شما در این نوع از تراشه می‌توانستید چهار هسته پردازشگر ضعیف Cortex-A۷ را برای انجام کارهای سبک در اختیار داشته باشید و به صورت همزمان چهار هسته پردازشگر پرقدرت Cortex-A۱۵ را برای کارهای سنگین‌تر و اصلی به کار گیرید.

سامسونگ امیدوار است پردازنده هشت هسته‌ای جدید Exynos ۵ Octa big.LITTLE HMP را اواخر سال جاری میلادی روانه بازار کند.
کد مطلب: 27445
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام