۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵

همکاری دانشگاه‌های برتر جهان برای ارتقای هوش مصنوعی

ایتنا- با اختصاص بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری به دو دانشگاه MIT و هاروارد، مطالعات تازه‌ای بر روی مغز انسان به منظور ارتقای هوش مصنوعی صورت خواهد گرفت.
همکاری دانشگاه‌های برتر جهان برای ارتقای هوش مصنوعی



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از آی دی جی، این مطالعات به منظور پی بردن به نحوه خلق اطلاعات در مغز و پردازش آن صورت می‌گیرد تا مبنای تازه‌ا‌ی برای تقلید از این فرآیند در دستگاه‌ها و سیستم‌های صنعتی به وجود آید. 


البته تحقیقات در این زمینه برای قرن‌ها ادامه یافته، ولی در سال‌های اخیر تلاش برای ساخت ماشین‌هایی که بتوانند در زمینه‌های خاصی وظایف انسان را به طور کامل بر عهده بگیرند افزایش یافته است. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به خودروهای بدون نیاز به راننده، سیستم های تشخیص فرامین صوتی در گوشی های همراه و ... اشاره کرد.

علیرغم همه این تلاش‌ها دانشمندان هنوز نتوانسته اند درک مناسبی از هوش انسان و نحوه گردش اطلاعات در مغز پیدا کنند. مرکز مغزها، ذهن‌ها و ماشین‌ها که با استفاده از همین بودجه ۵ ساله تاسیس می‌شود تلاش می‌کند به این سوال پاسخ دهد. این بودجه از سوی بنیاد ملی علوم آمریکا به دانشگاه‌های یاد شده اهدا شده است.

از جمله حوزه‌هایی که این مرکز بر روی آنها متمرکز خواهد شد می‌توان به نوروبیولوژی، مهندسی برق و مباحث مربوط به روانشناسی مانند هوش اجتماعی و رشد کودک اشاره کرد. همچنین مطالعاتی بر روی بینایی، زبان و مهارت های حرکتی انسان انجام می گیرد. محل تاسیس این مرکز در کمبریج خواهد بود.

همچنین قرار است ۱۰ دانشکده دانشگاه MIT ، ۵، دانشکده دانشگاه هاروارد و همین طور دانشگاه های کرنل، راکفلر، UCLA، Stanford و موسسه آلن با مدیران این طرح همکاری کنند. از شرکت‌های فناوری همکار در طرح یاد شده می‌توان به گوگل، مایکروسافت، آی بی ام، Boston Dynamics، Rethink Robotics و Willow Garageاشاره کرد.
کد مطلب: 27431
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام