۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۲

سهم بازار سیستم عامل اندروید به مرز انفجار رسید

ایتنا- اندروید، این سبز دوست داشتنی و کارآمد، این‌روزها، در بازار موبایل، همچنان یکه‌تاز است و مشتریان و طرفداران پر و پا قرصی نیز دارد.
سهم بازار سیستم عامل اندروید به مرز انفجار رسید




براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت بین المللی همکاری اطلاعات (IDC) سهم بازار سیستم عامل اندروید برای تلفن‌های هوشمند فروخته شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ تقریبا به ۸۰ درصد رسید که این میزان جهش بلندتری نسبت به سیستم عامل اپل و سایر رقبا است.



به گزارش ایتنا از مهر، سهم بازار اندروید در سه ماه دوم سال ۲۰۱۳ ، ۱۰ درصد بالاتر از ارقام و آمار اندرود در یک سال گذشته است.

در این میان فروش تلفنهای هوشمند نیز افزایش یافته به طوری که میزان فروش تلفنهای هوشمند در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ به ۵۱.۳ درصد افزایش یافته است.

اندروید درحال حاضر با میزان رشدی که هرسال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد نسبت به سایر سیستم عاملها علمکرد بالاتری داشته است.

آمار بالای اندروید برای اپل که درمیان مشتریان جهانی قدرت خود را از دست داده نوعی چالش به شمار می رود. اگرچه فروش دستگاه های اپل امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است اما سهم بازار این شرکت از ۱۶.۶ درصد در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ به ۱۳.۲ درصد در سال جاری رسیده است.

جدا از اندروید ویندوز تنها سیستم عاملی بود که سهم بازار تلفنهای هوشمند آن امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در نتیجه قیمتهای پایین تر دستگاه های اندرویدی نسبت به دستگاه های اپل به عنوان رقیب اصلی سهم بازار اندروید رشد مداومی طی سه سال گذشته داشته است. 

پذیرش اندروید امروز در سطح جهان بسیار متداول شده است که این امر بیشتر در کشورهایی مشاهده می شود که خرید محصولات گران قیمت اپل برای بسیاری از مشتریان کار ساده ای نیست.

درحال حاضر چهار تلفن هوشمند از هر ۵ تلفن هوشمندی که فروخته می شود دارای سیستم عامل اندروید است که این امر موجب می شود سهم بازار اندروید به سرعت رشد کند. 

شاید کاربران دستگاه های اپل متمول تر باشند اما جمعیت کاربران اندروید جهشهای قابل توجهی را در نرخ استفاده از تلفن همراه رقم می زنند، در نتیجه سازندگان، دست اندرکاران تبلیغات و توسعه دهندگان اپلیکیشنها تأکید بیشتری برای هدف گرفتن این پلتفورم و مشتریانی که از آن استفاده می کند دارند.
کد مطلب: 27280
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام