۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۳
درخواست یک نماینده مجلس از روحانی:

مرکز تحقیقات مخابرات به وزارت ارتباطات بازگردد

ایتنا- یکی از نمایندگان مجلس معتقد است در چهارسال گذشته ظلم‌های زیادی به وزارت ICT شده است.
مرکز تحقیقات مخابرات به وزارت ارتباطات بازگردد


یک نماینده مجلس تاکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی به نوعی خلاف قانون تشکیل شده و باید مرکز تحقیقات مخابرات به مجموعه وزارت ارتباطات بازگردانده شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، غلامرضا کاتب - نماینده مجلس شورای اسلامی - در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد:‌ در روز بررسی صلاحیت واعظی در مجلس به دو دلیل اصرار داشتم به عنوان موافق او صحبت کنم. اولین دلیل شناختی بود که از فعالیت او در وزارت ارتباطات داشتم و دیگری ارادت ۱۵ ساله‌ای که به وی داشته‌ام.

وی ادامه داد: از نظر من در چهار سال گذشته به دو دلیل به وزارت ICT ظلم شده است که از این دو دلیل، یکی تغییرات پی در پی این وزارتخانه است.

او همچنین عنوان کرد: اکنون لازم است نتیجه به جا مانده از این تغییرات پی در پی احیاء شود؛ واقعا از آقایان تقی‌پور، نامی و نیکزاد که مدت کوتاهی سرپرستی وزارت ارتباطات را بر عهده داشت تشکر می‌کنم اما این تغییرات مطرح شدن بحث ادغام وزارتخانه چالش‌های مهمی برای وزارت ارتباطات به شمار می‌رفت.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: زمانی که قرار بود صلاحیت وزیر جدید ارتباطات در مجلس شورای اسلامی بررسی شود به آقای روحانی گفتم که می‌خواهم به عنوان موافق صحبت کنم اما می‌خواهم پیش از صحبت سه وعده به من بدهند.

وی ادامه داد: اولین موضوعی که من در صحبت‌های خود مطرح کردم، بحث مرکز تحقیقات مخابرات بود که این مجموعه متعلق به وزارت ارتباطات بوده و باید اکنون هم در همانجا بماند و دلیلی ندارد جای دیگری باشد که ایشان هم در این زمینه گفتند این موضوع پیگیری خواهد شد و کاری که خلاف قانون باشد انجام نمی‌دهد. 

پس از طرح این موضوع از سوی این نماینده برخی از حاضران جمع به ذکر صلواتی به نشانه تایید پرداختند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: لازم است که این اتفاقات به سرعت رخ دهد و وقت زیادی برای عملیاتی شدن آنها صرف نشود.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: اکنون آقای واعظی دو خصوصیت دارد که این خصوصیت‌ها به نوعی نیاز وزارت ارتباطات به شمار می‌روند.

او در توضیح این دو خصوصیت عنوان کرد: اولین موضوع این است که این وزارتخانه احتیاج دارد در فضای بین‌المللی حضور پررنگی داشته باشد که این موضوع حق ملت است و لازم است وزیری که در این حوزه فعالیت می‌کند، دیپلماسی بین‌الملل داشته باشد که واعظی هم تجربه این موضوع را دارد و هم علم آن را دارد.

کاتب در ادامه صحبت‌های خود به حضور ۱۰ ساله‌ی واعظی در مخابرات اشاره کرد و یادآور شد: وی در حوزه ارتباطات نیز دانش و تجربه لازم را داراست.

اما این نماینده مردم در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد اگر قرار باشد دولت الکترونیکی شکل بگیرد لازم است زیرساخت‌های آن وجود داشته باشد و به حوزه ICT به چشم درآمدزایی توجه شود چرا که اکنون در کشورهایی مانند آمریکا این حوزه دومین درآمدهای کشور را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: یقین بدانید که در کشور ما تا کنون نگاه‌هایی که به این حوزه وجود داشته استراتژیک نبوده است که این وزارتخانه گاه به چالش‌های جدی کشیده شده است.

این نماینده مجلس در عین حال عنوان کرد: زمانی جنگ در جبهه‌ها مجاهدت حساب می‌شد اما اکنون ساختن کشور مجاهدت در راه خدا به شمار می‌رود و اگر وزارت ICT بتواند بر اساس برنامه پنجم توسعه دولت الکترونیک را شکل دهد و ظرفیت‌های مختلف بخش خصوصی به درستی بهره‌گیری کند، این موضوع محقق شده است.

وی همچنین یادآور شد: اگر وزارت ارتباطات بخواهد به جایگاه اصلی خود برگردد اولین گام آن این است که نگاه دولت به این وزارتخانه اصلاح شود.

او در پایان این گونه عنوان کرد که در حال حاضر ما انتظار داریم همکاران ما در این وزارتخانه تحولی ایجاد کنند که در شان ملت ایران باشد.
کد مطلب: 27190
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام